”I dag lyssnar människor mer på människor än på logotyper,” konstaterar Petter Stordalen i ett inlägg på LinkedIn, där han presenterar sin senaste satsning inom Storm-nätverket. Det nya bolaget Storm Spor ska hjälpa företagsledare att kommunicera mer strategiskt och ta plats i offentligheten, särskilt i digitala kanaler.
Bakom byrån står kommunikationsexperterna Henrik Mariero Dale och Simen Ringen, som enligt Stordalen är två av Norges främsta inom strategisk digital kommunikation. Deras uppdrag blir att hjälpa företag och ledare att nå ut med sina budskap på rätt plattformar – och att bygga långsiktig trovärdighet.
Storm Spor blir ett nytt tillskott i Stordalens snabbt växande Storm-universum, som bland annat omfattar kommunikationsbyrån Storm Communications, reklambyrån Atyp och produktionsbolaget The Oslo Company.
Petter Stordalen har under de senaste åren investerat brett i media, hållbarhet och tech. Med Storm Spor tar han nu ytterligare ett steg in i kommunikationsbranschen.
Fotnot: ”Storm spor” översätts till ”stormspår” på svenska. Det syftar på längdåkningsspår som är utformade för att klara av blåsiga och oväntade väderförhållanden.