Annons:

Premium

Celebrity Cruises: “Vill gärna se fler svenska passagerare”

Den 27 april gör Celebrity Beyond sin jungfruresa från Southhampton, England. Travel News fick en intervju med John Wilson, försäljningschef på Celebrity Cruises. Han definierar Celebrity Beyond som ett äkta lyxfartyg. Här finns gastronomiska upplevelser skapade av Michelinkockar, drinkexperter från San Diageo och en design i världsklass. Text: Carolina Scott

”Det är dags för folk att komma ut på riktigt igen och njuta av vår vackra värld efter en alldeles för lång tid av digitala möte”

Den 27 april sjösätter Celebrity Cruises sitt nya fartyg Celebrity Beyond. Lyxfartyget har kostat 1 billion dollar att bygga och innehåller faciliteter som 32 olika mat- och dryckesupplevelser, varav 15 restauranger, fem kaféer, 12 barer och lounger. 300 talangfulla kockar från över 30 länder jobbar ombord, under ledning av Michelinkocken Cornelius Gallagher. Utöver de gastronomiska upplevelserna kommer resenärerna även kunna ta del av fantastiska övernattningsmöjligheter i form av etage-villor med egen pool samt en veranda som rör sig utanför fartygskroppen för en härlig cocktail. 

John Wilson, försäljningschef på Celebrity Cruises, avslöjar att hans personliga favorit är Sunset Bar som är placerad i fartygets akter, här kan man smutta på en drink medan man blickar ut mot havets oändliga horisont. Baren är inspirerad av en internationell strandklubb skapad av stjärnarkitekter.   

Under sin premiärresa den 27 april kryssar fartyget från Southampton, England och vidare ut i Europa. Därefter väntar fler olika kryssningsresor kring Medelhavet innan fartyget i oktober flyttas i Karibien. 

Samarbeten med fler svenska aktörer 

Celebrity Beyond karaktäriseras av trendig lyx och fokuset ligger på att locka den moderna lyxresenären. Nu vill man se fler fler svenska passagerare inta fartyget, men även samarbeten med fler svenska aktörer är av stort intresse. 

– Vi vill gärna se fler svenska passagerare samt knyta fler samarbeten med den svenska marknaden, vi är en ärlig och transparent kryssningsaktör och har idag en handfull nära samarbetspartners. Den svenska marknaden är en stor tillgång för oss och jag skulle gärna se fler aktörer sälja kryssningar med Celebrity Cruises, säger John Wilson. 

”Det är dags för folk att komma ut på riktigt igen och njuta av vår vackra värld efter en alldeles för lång tid av digitala möte”

Celebrity Beyond är byggd i Frankrike liksom majoriteten av Celebrity Cruises båtar. Fartyget blir det tredje och största i den nya Celebrity Edge-klassen med hela 17 våningar. Designen är trendig och innovativ med europeiska inslag, framtagen av olika designers världen över.

Ovaccinerade får inte kryssa 

John WIlson berättar att de prioriterar passagerarnas säkerhet högt och att inga ovaccinerade får kliva ombord på fartyget. Dessutom måste även alla vaccinerade som ska resa testas för Covid-19 innan avgång.   

– Våga gör en bokning och åk på semestern som du förtjänar! Det är dags för folk att komma ut på riktigt igen och njuta av vår vackra värld efter en alldeles för lång tid av digitala möten, avslutar John Wilson.

På nytt jobb