Annons:

Nordic Choice: vi har en “luststyrd” budget i Almedalen

Inför Almedalen och politikerveckan har Travel News bett några av bolagen vi bevakar att svara på vår enkät. Först ut är Nordic Choice kommunikationschef Kenneth Hultgren.

Ska ni vara med i Almedalen, om ja, under vilka dagar?

– Det ser olika ut, men vår huvuddag är tisdag. Vi kommer också ha programpunkter i andras arrangemang under måndagen.

Hur många är ni på plats?

– Varierar under veckan, men vi är en bas på cirka fem personer som kommer vara på plats.

(Inom parentes kan säga att Petter Stordalen varje år de senaste fem år brukar röstas fram som den person som hörs och syns mest i Almedalen.)

Ska ni göra några arrangemang?

– Vi har ett egen mingel under tisdagen, men i övrigt medverkar vi i andras arrangemang.

Vad är er agenda?

– Vår agenda är att ha kul och att få möjlighet att lyfta de fantastiska insatserna som görs inom besöksnäringen kopplat till att skapa arbetstillfällen för de som står långt ifrån arbetsmarknaden, insatser för miljön samt hur vi medverkar till att skapa attraktiva och levande städer.

Hur ser mycket pengar satsar ni i Almedalen?

– Vi har en luststyrd budget för Almedalen vilket innebär att vi i efterkant får summera kostnaderna 😉

Vad är besöksnäringens viktigaste fråga inför valet i höst?

– Kompetensförsörjning.

Kommentarer är stängda.

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024