Annons:

Petter Storsdalens hotellbolag byter namn – Strawberry ska bli dubbelt så stora

Under de kommande 10 åren ska hotellkoncernen dubbla antalet hotell samt utvidga fördelarna och tjänsterna som ingår i lojalitetsprogrammet. Ambitionen, enligt ett pressmeddelande, är att skapa ett ekosystem av egna varumärken och externa partners som erbjuder upplevelser i Norden

”Vi ska vara förarsätet. Vi ska vara bäst i klassen på hotellupplevelsen”

– Målet är att vara den mest spännande reselivsaktören i hela Norden, och då måste vi vidareutveckla företaget genom att bredda produkterna och tjänsterna som ingår i vår lojalitetsklubb och hotellkoncern. För att markera bytet ska företaget byta namn till Strawberry och vi glädjer oss att starta den här resan, säger Petter Stordalen, ägare av Strawberry och grundare av Nordic Choice Hotels i ett pressmeddelande.

Nordic Choice Hotels grundades under 1990-talet och företaget har sedan dess haft en starkt tillväxt. Under åren 1997 till 2000 växte företaget med ett nytt hotell varannan vecka och 50 nya anställda var tionde dag. Idag är Nordic Choice Hotels den största hotellkoncernen i Norge och Sverigen. I Norden har företaget totalt 214 hotell i fem länder, inklusive Baltikum, 3 000 lägenheter inom affärsområdet Strawberry Living och 15 000 anställda.

– Tillväxt ligger i vårt DNA, och för att vi ska fortsätta den fantastiska tillväxten vi har haft de senaste 25 åren krävs förändring. Det räcker inte att bara anpassa sig. Vi ska vara förarsätet. Vi ska vara bäst i klassen på hotellupplevelsen. Och vi ska utmana vår roll som reselivsaktör med målet att bli mer relevanta för fler personer, oftare. Därför markerar Strawberry ett nytt och spännande område för oss, säger Petter Stordalen.

Namnbytet blev annonserat av Stordalen själv under hans tal på Vinterkonferensen på Friends Arena under söndagen. Arrangemanget som samlar 2500 anställda och samarbetspartners är en årlig tradition som vanligtvis genomförs i mitten av januari men som på grund av pandemin blev flyttat till juni i år. Där blev det känt att företaget kommer att byta namn under 2021 och att koncernen ska fortsätta med sin multi branding strategi som betyder att koncernen ska fortsätta att erbjuda olika hotellkedjor anpassat till olika målgrupper.

– Vi har byggt vår framgång på att ha branschens bästa medarbetare. Grunden och tryggheten i det vi nu ska göra bygger på en stolt historia med stor genomförandekraft. Nu tar vi företaget in i en ny tid som ska möta framtidens reseliv och då måste vi tillsammans skapa en ännu mer attraktiv lojalitetsklubb med produkter och erbjudanden anpassat till framtidens gäst. Samtidigt ska vi bygga vidare på kärnan i allt Nordic Choice står för – nämligen hållbarhet, mångfald och inkludering samt att ge människor en chans och kämpa mot utanförskap, säger Torgeir Silseth, VD för Nordic Choice Hotels.

  • Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 39 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living.

2 kommentarer

  1. Charlie: Vem gillar inte jordgubbar! Möjligtvis ligger vanilj lite högre i smaklistan - Bra där! Svara
  2. Er: Så länge som hotellen i sig inte byter namn så är det väl helt okej. Strawberry Sign eller Strawberry Hotel Post är väl knappast professionella namn Svara

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

2 kommentarer Öppna