Annons:

Annons:

Xxx

Booking lanserar Cityguide till Paris, London och Amsterdam

– Booking.com vill göra det enklare för alla att uppleva världen, offentliggjorde i förra veckan lanseringen av deras nya pilotprodukt, CityBook, en interaktiv digital guide för städer, som kombinerar inspiration, planering, navigation och upplevelser på ett och samma ställe. De första pilotguiderna lanseras nu i Paris, London och Amsterdam, enligt ett pressmeddelande.

CityBook kommer att vara helt inriktat på att hjälpa resenärer när de har anlänt till sina resmål, oavsett om det gäller att lämna rekommendationer om saker att göra, presentera lokala erbjudanden och rabatter eller lämna information som hjälper resenärer att få en känsla för staden och gör det lättare för dem att bestämma vad de vill göra. Allt detta har syftet att hjälpa Booking.com att förstå bättre vad som är mest relevant för konsumenter på plats. De produkter, innehåll och funktioner i CityBook som konsumenterna gillar bäst kommer att tas vidare till Booking.com-appen och bidra till Booking.coms vision att hjälpa kunder att välja och förenkla under hela deras resa.

Genom modeller för maskininlärning som tar hänsyn till var resenären befinner sig, hur hans/hennes grupp är sammansatt (familj, par eller soloresenär), vilken etapp av sin resa de befinner sig i (första dagen resp. sista dagen av resan) och väder och aktuell tillgänglighet, ger CityBook kontextbaserade rekommendationer som hjälper resenärer att få ut mesta möjliga av sin resa, inklusive hur man tar sig tillbaka till sitt boende från vilken plats som helst i staden. Tekniken bakom CityBook samlar kraftfull forskning om resande på ett och samma ställe med omedelbara rekommendationer, vilket minskar behovet av planering på förhand.

”Med CityBook vill vi samla alla de bästa alternativen för att uppleva en stad på ett och samma ställe”, sade Ram Papatla, vice VD och ansvarig för upplevelser på Booking.com. ”Att behöva hoppa mellan dussintals olika webbplatser och appar för att hitta den bästa informationen och sedan ändå behöva boka allt separat är varken roligt eller smidigt. Vi vill hjälpa människor att fokusera på den roliga delen av reseplanering – inspiration – där bokningen och organiseringen av resan går i en handvändning, med innehåll som kan bokas med några klick, allt bekvämt samlat på ett ställe.

”Genom att utforska de här nya funktionerna och en mer uppkopplad reseupplevelse via en pilotprodukt som CityBook kan vi vara innovativa snabbare, samla insikterna och upprepa på ett ännu flexiblare sätt och med ökat fokus”, tillade Papatla. ”Baserat på hur resenärer använder CityBook kommer den att vidareutvecklas med olika funktioner som eventuellt slutligen införlivas i Booking.com-appen.

Kommentarer är stängda.

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.