Annons:

"Sverige är en mycket viktig marknad för oss", säger Per Jansson.

Nätverk, nyheter och Nordic Skills – så möter PLUS DMC Group branschen på TNM

Sedan starten 2017 har Per Jansson, vd för AC Travel Group och partner i PLUS DMC Group, varit en trogen utställare på Travel News Market. I år kommer gruppen tillbaka med nya idéer, starka partners och en Hosted Buyer-grupp – och bjuder dessutom in till både AW i montern och festliga smakprov från sina destinationer.

Varför deltar ni på Travel News Market i Stockholm?
– För oss är det ett självklart event. Det är en chans att återse befintliga kunder, knyta nya kontakter och lyfta fram våra partners i PLUS DMC Group och våra fantastiska destinationer. Sverige är en mycket viktig marknad för oss, säger Per Jansson.

Vilka vill ni helst träffa?
– Vi träffar gärna resebyråer och eventbolag som söker skräddarsydda arrangemang – allt från små, intima grupper till stora konferenser och galamiddagar. Vi vill gärna möta byråer som är intresserade av program som ger unika upplevelser på nya platser i våra länder.

Hur länge har ni varit med?
– Varje år sedan starten på Waterfront 2017. Först med mitt eget företag AC Travel Group och sedan 2019 som partner i PLUS DMC Group.

Vad erbjuder ni på årets mässa?
– Vi är Nordens största DMC-nätverk, med nio starka och erfarna partners i länder som Frankrike, Italien, Spanien, Storbritannien och Tyskland. Vårt motto är ”Local Experts – Nordic Skills”. På TNM visar vi nya hotell, konferenslösningar, kreativa aktiviteter och lokala specialare. Vi bjuder dessutom in Hosted Buyers till AW i vår monter och bjuder på specialiteter från våra destinationer.

Vilken trend ser du som mest spännande?
– Den tydligaste är att kunder söker unika upplevelser, gärna bortom de traditionella resmålen. Vi märker att konferenser och kick-offer förväntas ge mer än bara möten – det ska bli minnesvärda helhetsupplevelser. Det sporrar oss att vara proaktiva, tänka hållbart och hela tiden utveckla nya idéer.

Personliga delen 

Namn:  Per Jansson

Titel: Owner / Managing Director

Företag:  AC Travel Group

Antal anställda:  Sju, samt Partner i PLUS DMC Group.

Vad hoppas du själv få ut av mässan?
– Ny inspiration, nya kontakter och såklart trevliga minnen.

Om du fick bjuda hela branschen till en destination – vart skulle vi åka och varför?
– Numera rör det sig mer om att en resa skall ge goda minnen från de aktiviteter som programmen erbjuder, ofta viktigare än destinationen själv, så samtliga destinationerna i PLUS-världen är mycket goda val. Men om jag får vara lite partisk, utan att stöta mig med mina trevliga kollegor i PLUS, skulle jag säga Dalarna, där jag är uppväxt.

Vilken är den största förändringen du ser i hur människor reser idag jämfört med för fem år sedan?
– För oss inom MICE/Incentive segmentet så är det egentligen ingen större förändring annat än ett fortsatt och ännu större fokus på nya upplevelser och destinationer. Kunder söker gärna lokal DMC expertis för att skapa program och finna unika lösningar.

Läs mer om Travel News Market här>>

Relaterade artiklar

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna