Annons:

"Enda anledningen till att vi klarar våra 140 000 resenärer med en relativt liten organisation är att datorerna sköter det mesta. Jag ser oss lika mycket som ett techbolag som ett reseföretag", säger Emanuel Karlsson, vd för Rolfs Flyg & Buss.

Nu är det dags – Rolfs Flyg & Buss rullar in i USA

Rolfs Flyg & Buss trycker nu på knappen för sin globala satsning. Först ut är marknaden i USA.

I slutet av juli berättade vd Emanuel Karlsson för Travel News om planerna om satsningen på USA, och nu är det dags.

– Nu tar vi den komplicerade gruppreseprodukten och gör den digital och effektiv så att vi kan hålla mycket konkurrenskraftiga priser, säger Emanuel Karlsson, vd för Rolfs Flyg & Buss i en skriftlig kommentar.

Rolfs Flyg & Buss har under lång tid haft en stark tillväxt och säljer i dag resor för cirka 1,5 miljarder kronor årligen, till 140 000 resenärer som kan välja mellan 650 olika resmål.

–Vi har byggt alla våra system själva, från grunden, och är extremt effektiva. Enda anledningen till att vi klarar våra 140 000 resenärer med en relativt liten organisation är att datorerna sköter det mesta. Jag ser oss lika mycket som ett techbolag som ett reseföretag, säger Emanuel Karlsson.

Den nya sajten lanserades i början av september med ett urval av företagets mest populära resor. Därefter kommer utbudet successivt att växa. Runt om i världen identifierar Rolfs Flyg & Buss endast fyra–fem researrangörer som konkurrenter.

I ett första skede har företaget valt att etablera sig i USA där man just nu genomför en stor digital marknadsföringsinsats. Planen är att vara global och finnas över stora delar av världen.

Relaterade artiklar

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna
berghansen
VD/Country Manager till Berg-Hansen
Sista ansökningsdag:
30 september 2025