”Under onsdagen meddelade SAS att problemen var lösta”
Under tisdagen låg SAS hemsida och app nere under en period, till följd av en belastningsattack mot flygbolaget.
Data från passagerare blev även synliga för andra passagerare som var aktiva under tiden attacken pågick, enligt flygbolaget.
Resenärerna uppmanades under kvällen att inte använda SAS app.
De uppgifter som blev synliga för andra resenärer var en del passagerares kontaktuppgifter, uppgifter om tidigare och kommande resor samt de fyra sista siffrorna i kreditkortsnumret, uppger SAS.
– Det skapar stor oro. Vi vill försäkra kunderna om att det som visades i form av kreditkort var de fyra sista siffrorna i kreditkortsnumret. Det har inte funnits någon risk att man har kunnat utnyttja den informationen, säger SAS kommunikationschef Karin Nyman.
Inga uppgifter från pass har spridits och inga Eurobonus-poäng har påverkats, enligt flygbolaget.
Under onsdagen meddelade SAS att problemen var lösta.