Annons:

Viktigt att vara uppkopplad under resan

Uppkoppling såväl som sociala medier är viktiga faktorer när svenskar reser, men så spenderar vi nästan 2,5 timmar dagligen. Det lär vara lika mycket tid som vi i genomsnitt jobbar på solbrännan.

Statistiken från Hotels.com™ Mobile Travel Tracker visar att var tredje svensk lägger upp mängder av bilder på resan, lika många erkänner att de laddar upp bilder på sociala medier för att glänsa inför sina följare skriver Hotels.com.

Nästan två av tio (19 %) väljer att checka in på platser de besöker på semestern bara för att göra sina vänner avundsjuka och mer än var sjätte svensk kollar regelbundet hur många gilla-markeringar, kommentarer eller reaktioner de fått på reseinläggen.

En majoritet av svenskarna i undersökningen,  57 %, kollar nyheter och letar kontinuerligt efter nya uppdateringar från vänner. Två av tio svenskar kommenterar även sina vänners inlägg under semestern.

Facebook är den sociala kanal som svenskarna använder mest. I åldrarna 18 – 59 använder mer än 70 % Facebook på resan. De appar som dominerar är de med meddelandefunktioner, nyheter och musik. Svenskarna är även måna om att hitta rätt och mer än var fjärde svensk resenär använder en kartapp på semestern.

9 200 vuxna resenärer från 31 länder tillfrågades av One Poll på uppdrag av Hotels.com i maj 2016.

Kommentarer är stängda.

Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024