Att ta steget in i resebranschen är en rolig utmaning och jag ser fram emot att kunna bidra med mina kunskaper i en ny bransch
Carina Jirwe rekryteras till TUI och tar rollen som chef för konsumentinsikter. I sin roll är hon tillsammans med sitt team ansvarig för att analysera konsumentbeteenden och utifrån det utveckla TUI:s portfölj av produkter för att matcha olika kundgrupper. Närmast kommer hon från HKScan där hon har haft flera roller under sina åtta år på företaget, så som chef för konsumentinsikter, kategoriutveckling och varumärkesbyggande. Hon har tidigare även arbetat med marknadsanalys & konsumentinsikter på Coca-Cola, The Nielsen Company, Spray och Sifo.
Efter två tuffa år för resebranschen står vi inför en spännande period och rekryterar nu för att stärka vår position som Nordens främsta reseaktör. Vi är otroligt glada över att ha Carina med på denna resa. Hon har med sin stora erfarenhet av analys, insikt och produkt en nyckelroll i att driva utvecklingen av vårt innehåll framåt. Säger Tommy Serban, kommersiell direktör på TUI.
Ambitionen Carina har med uppdraget på TUI är att stärka varumärket ytterligare i rätt riktning och att alltid matcha erbjudanden mot efterfrågan. Hon vill att TUI ska vara det självklara valet att vända sig till bland resenärer oavsett vilken typ av semesterresa man vill åka på.
– Jag är väldigt glad över uppdraget jag har fått på TUI. Att ta steget in i resebranschen är en rolig utmaning och jag ser fram emot att kunna bidra med mina kunskaper i en ny bransch. Min ambition är att vi ska kunna agera på våra konsumentinsikter och utveckla portföljen med resor och upplevelser som konsumenterna vill ha, säger Carina Jirwe, chef för konsumentinsikter på TUI i ett pressmeddelande.