Annons:

Gerardo Tejado är ny chef på Meetings & Events GBT

American Express Global Business Travel (GBT) har utsett Gerardo Tejado till General Manager på American Express Meetings & Events, inom GBT. I sin nya roll kommer Tejado rapportera till Michael Qualantone , GBT’s Executive Vice President of Global Supplier Relations, och vara stationerad i Jersey City, New Jersey.

Tejado efterträder Issa Jouaneh, som valt att lämna GBT för nya utmaningar, efter att under ett decennuim lett globaliseringen och expansionen av American Express Meetings & Events

Qualantone säger: “Gerardo har en bred erfarenhet som han bidrar med i sin nya roll, inte bara inom Meetings & Events, utan också från ett kommersiellt, finasiellt och operationellt perspektiv. Han har haft en central roll i vår affärsverksamhets tillväxt i Latin Amerika under de senaste sju åren.”

Tejado kommer att fokusera på den prioriterade teknikskt drivna förändring av deltagarnas upplevelse för American Express Meetings & Events kunder.

Han säger: “American Express Meetings & Events har fantastiska medarbetare som passionerat strävar efter att leverera bästa möjliga upplevelse för kunderna, deras event- och mötesdeltagare. Jag tror på samarbete och lagarbete och jag ser fram emot att leda och samtidigt lära från den här gruppen innovatörer”

Tejado var tidigare Vice President och General Manager för Latin America och Karibien (LAC), där han ansvarade för att GBT växte till det dubbla inom regionen samt uppstarten av företagets verksamhet i Colombia 2017.
David Reimer, GBT SVP and General Manager, Amerika tar över ansvaret för LAC-teamet och dess operationella verksamhet.

Efter 17 år på American Express och GBT, har Tejado varit mycket framgångsrik inom olika kommersiella och kundansvariga roller. Han har en industriell ingenjörsexamen från Universidad Iberoamericana samt en Master of Science in Management från Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Kommentarer är stängda.