Annons:

Annons:

Hanna Forthmeiier ny marknadschef på High Chaparral

Den småländska temaparken High Chaparral har utsett Hanna Forthmeiier till marknadschef. Hanna Forthmeiier kommer närmast från en mångårig tjänst som marknadskoordinator på Din Maskin AB i Värnamo och har tidigare arbetat med destinationsmarknadsföring på Jönköping University.

High Chaparral är ett starkt varumärke inom segmentet barnfamilj. Det bevisas inte minst genom att High Chaparral sex år i rad har utsetts till antingen Nordens eller Sveriges bästa temapark i omröstningen Stora Barnsemesterpriset av Barnsemester.se.

För att ytterligare stärka positionerna och uppnå ökad kännedom inom segmentet, parallellt med arbetet att vidareutveckla kundupplevelsen, satsar nu High Chaparral ytterligare på marknadsföring och kommunikation. Hanna Forthmeiier blir utöver marknadschef del av företagets ledningsgrupp.

– Jag ser verkligen fram emot att arbeta med ett lika starkt som mytomspunnet varumärke mot visionen att bli världens bästa vilda västern för barnfamiljer, säger Hanna Forthmeiier i ett pressmeddelande.

– Vi är mycket glada att kunna välkomna Hanna Forthmeiier till vår temapark. Med en bred och gedigen akademisk, strategisk och operativ bakgrund inom marknadsföring är Hanna Forthmeiier helt rätt person att leda vårt marknadsförings- och varumärkesarbete mot nya höjder, avslutar Mathias Bergendahl, vd i ett pressmeddelande.

KOMMENTARER

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.