Annons:

Isabella Löwengrip ska lyfta Sembos AI-drivna reseplanering

Sembo, en resebyrå med AI-lösningar, går nu samman med influencern Isabella Löwengrip i ett ambassadörskap. 

– Tillsammans vill vi inspirera och underlätta för resenärer att drömma, planera och boka sina resor med hjälp av världsledande teknik, skriver man i ett pressmeddelande.

Sembo är den enda resebyrån i världen som erbjuder en heltäckande AI-lösning för att både planera och boka hela sin resa. Med tillgång till över 500 flygbolag, 350 färjerutter, 600 000 boenden och 300 000 aktiviteter kan resenärer skapa skräddarsydda resor som passar just deras behov och drömmar med revolutionerande teknik bakom.

”På Sembo tror vi på att göra bokningsprocessen så smidig och inspirerande som möjligt, och AI är kärnan i den visionen. Isabellas intresse och kunskap kring AI, äkthet och förmåga att skapa starka varumärken gör henne till den perfekta partnern för att visa hur vår AI kan hjälpa resenärer att skapa och boka oförglömliga resor,” säger Emmie Olsson, Brand Manager på Sembo i ett pressmeddelande.

”Resor och tech är två av mina största passioner, och att få kombinera dessa genom Sembos AI är fantastiskt. Jag är stolt över att vara ambassadör för Sembo och ser fram emot att inspirera fler att upptäcka deras innovativa men enkla lösningar.” säger Isabella Löwengrip

Andreas Elmgren, General Manager på Sembo.

5 kommentarer

  1. Linda Svensson: Sembo konkurrerar till 80-90% med Booking.com och Flight-meta. Folk älskar att lägga upp bilder från sin semester och resor på sociala medier för sina vänner. Varför ska en OTA då göra detsamma? Låter oklokt i mina öron och ögon. Sembo är en distributör, arrangerar inga resor. Samt lågt i travel eco-system. Booking är också distributör, men högt i eco-systemet. Folk besöker 30 sajter innan de bokar. Så risken för att Sembo får läckage är omfattande. Någon annan OTA snor Sembos bokningarna. Folk har i regel inga komplicerade resvanor.
  2. Linda Svensson: Det viktiga är direkt kontrakt med hotell. Vem som helst kan påstå att ha 2,3 miljoner som hotell. Men då sannolikt är det revenue share med Expedia ller Booking. Expedia och Bookings fördel är att de har direkt kontrakt med hotell. Sembo har inte det. Då konkurrerar de ut Sembo med Revenue share. Kolla Bookings marknadsbudget. Sponsra EM, Super Bowl och Baseboll ligan i USA etc. Sen oftast neutral marknadsföring för att ta hela året. Det kommer knäcka många charter bolag och OTAer.
  3. John Carlsson: Där har du tyvärr fel Linda, all data pekar på motsatsen på det du säger. Det finns ingen seriös OTA idag som inte använder en AI-lösning på något sätt - front eller backend. Tyvärr så failar 99% med det som är absolut viktigast och står högst på resenärers lista, nämligen personalisering. Mindtrip.ai, Vicity.ai, Expedia är grymma på detta (och UGC), alla med olika approach. Hoppas Sembo också kan skapa bättre lösningar som inspirerar och känner av vad resenärerna vill ha och stannar i tiden som de flesta.
  4. Linda: @John Då blir det revenue share. Man blir chanslösa emot Booking och Exepedia, Allt är lömskts gjort,
  5. Linda Svensson: Varför ha front-end AI om folk tycker rese-planering är kul? Back-end är säkert AI väldigt viktigt. Men Sembo kan inte klara detta därför Sembo har för många affärsmodeller samtidigt. Sembo kan inte gå på djupet därför allt är utsmetat. Sembo är väldigt utsmetat med väldigt många affärsområden. Sembo är bara ett skådespel inför ägarna Stena Line som inte förstår vad det handlar om. Stena Line sysslar med färjor, återvinning och fastigheter (något man kan ta på). Alltså är Stena Line gångbara att grundlura för Sembo. Om beetendet från Sembo sida emot Stena Line sker medvetet eller omedvetet? Det är lika illa vad det än är. Det gör ingen skillnad gällande motiv - lika illa ändå. Ingen oberoende benchmarkat emot konkurrenter. Sembo gick back 100 miljoner förra året. Inte varit lönsamma på 20 år. Viktigt att göra en fristående analys pga Sembo gått i förlust i 20 år. Dags att byta ut ledningen? Sen har Stena Line ovetandes fått betala för förödelsen på Flygstolen. Det gäller ungefär 20-40 miljoner SEK. Vet Stena Line om detta? Knappast.