Annons:

Annons:

Patrik Wallin ny Account Manager på Travelport

Patrik Wallin, har precis börjat som Account Manager på Travelport i Stockholm. Patrik, som specialiserat sig på affärsresor och onlinelösningar kommer senast från Flight Centre Travel group/FCM Travel Solutions där han arbetat som Corporate Sales Manager, samt Product Manager med fokus på online booking tools. Här svarar han på Travel News på nytt jobb enkät.

Grattis till nya jobbet som Account Manager på Travelport. Varför valde de dig?

Tack! Jag hoppas och tror att det är mitt starka kundfokus och att jag gillar att driva saker framåt. Lite som en projektledare.Det i kombination med min stora erfarenhet av resebyråbranschen som inkluderar allt från produktutveckling av onlinetjänster till sales och account management kanske är nära svaret på frågan.

Vad gör en Account Manager hela dagarna?

Först och främst handlar det om att ha en kontinuerlig kommunikation med våra kunder. Det är ett nära samarbete där vi tillsammans ska nå gemensamma mål och växa tillsammans. Sen handlar det också en hel del om uppföljning, statistik och rapporter!

Vad är det bästa med Travelport?

Alla trevliga och öppna människor och deras enorma kompetens. Man känner sig väldigt välkommen! Sen gillar jag den innovativa kraften i företaget.

Det pågår ett digitalt krig därute och Google vill äta upp OTA:erna, vem kommer att vinna?

Vem vet hur framtiden ser ut? Vi vet att det pågår en evolution i hjärtat av reseindustrin och vi fokuserar konstant på framtiden för att vara förberedda och hjälpa våra kunder.

Travelport slåss mot Amadeus och Sabre, varför ska man välja er?
Vi tror på samarbete nära kunden. Det är vårt fokus och det är så vi tror att vi hjälper kunden på bästa sätt. Its all about the people och med det vill jag gärna framhålla den enorma kompetens och innovationskraft som finns i företaget och som våra kunder får nytta av. Vi har en stark lokal närvaro i Norden som gör att vi alltid är nära kunden.

Hur börjar du din arbetsdag?
Tar en kopp kaffe och går igenom mailen samt en del statistik. Jag gillar att ha koll på statistiken!

Vad skulle få dig att byta arbetsgivare?

Inget faktiskt!

Reseindustrins största utmaning?
Just nu är ju frågan kring NDC het. Här ligger Travelport väl positionerad och jag är övertygad om att vi, som leverantör av IT tjänster till resebranschen, har en självklar framtid med vårt samlade utbud av reseteknologi, content och support.

Namn: Patrik Wallin
Titel: Account Manager
Familj: Gift och två vuxna barn
Ålder: 54
Bor: Bromma
Senaste resa: Dublin med jobbet
Favorithotell: Quirinale i Rom är trevligt. Speciellt frukosten i trädgården!
Favoritfärjebolag: Destination Gotland
Favoritreseapp: TripAssist by Travelport
Flygbolag som jag åker helst med: Inget speciellt
Favoritdestination: London och Rom.
Min drömresa: Har inte åkt till Alperna med familjen än så det vore kul.
Detta vet vi inte om dig: Jag älskar en bra pasta!

 

Kommentarer är stängda.