Annons:

Box Office lanserar ny sajt

Efter lanseringen av nya Resfeber i april i år gör Resia nu sin nästa online-satsning. I sommar lanseras en helt ny Box Office-sajt med nya färger och ny form och en bakomliggande teknik som är redo för att klara en kraftig expansion.

– Den nya sajten ger oss förutsättningar att ta marknadsandelar på den växande evenemangsmarknaden, något som varit ett problem med gamla Box Office där varje förändring krävt stora arbets insatser, säger Krister Bergström, chef online på Resia Travel Group.
Box Office har sett likadan ut sedan starten 1986 och verksamheten har hela tiden bedrivits som en kombination av onlinebokning och personlig försäljning. Med den nya sajten vill Box Office automatisera flödena.
– Vi utgått från utifrån användarnas beteende på nätet. Omgörningen är ett steg i vårt arbete med att automatisera försäljningen och bygga för framtiden. Vi har helt enkelt tagit ett helhetsgrepp på samma sätt som vi gjorde med Resfeber.
Omgörningarna av Resfeber och Box Office är ett led i Resiagruppens uttalade mål att varje varumärke ska ta en tydlig position online. Detta gäller även ett nytt varumärke som enligt Krister Bergström är på gång inom koncernen. Men vad detta handlar om är fortfarande en väl förborgad hemlighet.
– Det finns i pipeline. Mer kan jag inte avslöja just nu, säger han.

Nu har Resfeber och Box Office fått ny kostym. När är det dags för Resia?
– Det finns tekniksynnergier som kommer Resia till del, men eftersom Resia bytte plattform och grafisk form förra sommaren har vi inte påbörjat något nytt arbete där ännu. Men klart är att även Resia ska bli vassare på nätet.
Något exakt lanseringsdatum för nya Box Office vill Krister Bergström inte ge, men klart är att sajten ska bli publik någon gång under sommaren. Samtidigt lanseras nya sajter för Box Office motsvarigheter i Norge och Danmark – Ticket Service och Arte Udland.

Kommentarer är stängda.