Annons:

Resia satsar på företag

Resia gör en satsning på större företag och offentliga verksamheter.

Satsningen sker i samarbete med TM-konsulten Fredrik Clerkestam som ansvarar för e-handelsplattformen som kompletterar Resias offline-service till resenärerna.
– Fredrik fokuserar på teknik och processerna runt självbokning och Resia på det som är vår styrka, personlig och lokal service. Och vi tummar inte på vår grundfilosofi att värna om de mindre kunderna, säger Lars Hjort, Resias Produktchef Affärsresor.
Det första större kontot är redan i hamn, Umeå kommuns resekonto värt 20 miljoner kronor.
Genom samarbetet med Fredrik Clerkestam, som är en av männen bakom Ark Travels egenutvecklade självbokningssystem Arktis, förstärker Resia sin kompetens inom självbokning och processerna runt detta.
Clerkestam har tillsammans med partners inom konsultbolaget Agitor skapat den tekniska infrastrukturen, som omfattar självbokning med kopplingar till Amadeus, tåg och hotelltjänster, profildatabaser och reseportal. Agitor ansvarar också för implementering och utbildning hos kunden, medan all fulfilment, såsom telefonservice och biljettering, ansvarar Resia för.
Läs mer om Resias satsning i Travel News färska juninummer. För att prenumera på tidningen, gå in på travelnews.se.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024