Resfeber stängs för nyförsäljning för konsumenter och kunderna kommer istället att tas om hand inom ramen för Resia. Varumärket Resfeber kommer framöver helt att fokusera på företagsmarknaden där man idag är ledande inom segmentet Grupp- & Konferensresor.
Ökad kundupplevelse
Resia Travel Group väljer att satsa på varumärket Resia på konsumentmarknaden för att säkra en fortsatt utveckling mot en ökad kundupplevelse med ledord som tillgänglighet och valmöjlighet kring personlig service i fokus.
– Vi ser att det är av yttersta vikt att säkra trygghet och upplevelse för kunden på marknaden och tar nu därför nästa steg i vår kvalitetssäkring och förflyttning genom att satsa ytterligare på varumärket Resia. Det finns en styrka i varumärket Resia som ger oss möjligheten att komplettera det digitala mötet med tillgänglig personlig service för de kunder som efterfrågar det, säger Lisa Karlsson Bruzelius, Chief Commercial Officer på Resia Travel Group.
Sedan 2013 har Resia Travel Group bearbetat konsumentmarknaden digitalt genom två varumärken; Resia och Resfeber. Resfeber startades 1998 och var en av Sveriges första digitala resebyråer. Verksamheten förvärvades av Resia Travel Group år 2012 som ett viktigt led i koncernens digitalisering.
– Tidigare i år kunde vi gå ut med det glädjande beskedet att resia.se hade vunnit pris som Sveriges bästa resesajt i en undersökning där svenska folket gör sin röst hörd. Utmärkelsen var ett kvitto på att vårt arbete för en ökad kundupplevelse ger resultat, säger Lisa Karlsson Bruzelius, Chief Commercial Officer på Resia Travel Group.
Resfeber stängs för nyförsäljning för konsumenter och kunderna kommer istället att tas om hand inom ramen för Resia. Varumärket Resfeber kommer framöver helt att fokusera på företagsmarknaden där man idag är ledande inom segmentet Grupp- & Konferensresor.
2 kommentarer