Vad är ert lägsta pris?
– Vi har biljetter för 5 euro. Vi har alltid haft billiga resor och vi kommer att fortsätta med det. Det är vår affärsmodell.
SAS är nere på sina knän efter corona. Är det därför ni flyttar hit?
– SAS har varit nere på sina knän i många år. Många nationella flygbolag har stora skulder, de kan inte växa. De sparkar folk och blir svagare. Ryanair växer. Om en flygplats vill växa och ha fler passagerare är Ryanair den enda showen i stan.
Ryanairs Dara Brady är övertygad att den stora konsolideringen av den europeiska flygmarknaden kommer snart och då kommer Ryanair att ha 625 flygplan. Men några planer på att börja flyga longhaul finns inte.
– Longhaul handlar för mycket om de 30 längst fram i planet, jämfört med de 200 som sitter där bak. Det är svårt. Norwegian misslyckades med longhaul. Vi fokuserar på short longhaul.
Lyssna på hela intervjun här.
Det blir också en bonusintervju med Swedavias marknadsdirektör Charlotte Ljunggren. Hon berättar att Ryanairs etablering på Arlanda ger 60 nya jobb på flygplatsen och kommer att ha stora turistekonomiska effekter på Stockholm.