Bokningssiffror visar ett mycket positivt gensvar och bekräftar att kunderna har väntat på ett tydligt definierat premiumalternativ på de europeiska rutterna.
– Det starka intresset visar att vår premiumstrategi verkligen uppskattas av kunderna, säger Paul Verhagen, kommersiell chef på SAS.
– Med återintroduktionen av Business Class i Europa levererar vi den premiumupplevelse som förväntas av ett fullserviceflygbolag, med fokus på punktlighet och hög operational standard.
Business Class på SAS erbjuder:
- Premiummåltider serverade på glas och porslin
- Egen kabin längst fram i flygplanet
- Blockerade mittplatser för ökad komfort och avskildhet
- Prioriterade tjänster vid incheckning och boarding
- Tillgång till cirka 60 lounger i Skandinavien och Europa
Lanseringen är en del av SAS bredare satsning på premiumresor, som också inkluderar utökad loungeaccess. Från och med 1 oktober adderas dessutom cirka 35 nya lounger i Europa, vilket ska ge Business Class-resenärer en sammanhängande premiumupplevelse både på marken och i luften.