Annons:

Annons:

Frippe Stenberg väljer att lämna Scandic

Scandic har ett av Nordens starkaste hotellvarumärken med näst intill 100 procent kännedom i de nordiska länderna. Inom Scandic har Frippe Stenberg, Vice President Brand Experience & Innovation, haft det ett övergripande ansvar för att vidare-utveckla Scandics varumärkesplattform, kunderbjudande (produkt/koncept/design) och innovation av digitala tjänster och upplevelser, enligt ett pressmeddelande.

Med en stor team-effort har flera områden utvecklats till exempel lanserat ett nytt mötes koncept, startat brandtracking, skapat ett kommunikations koncept (Stay Feel Live Better), lanserat tre nya Signature by Scandic (Downtown Camper, Hotel Norge, Marski), skapat Scandic’s första App.

– Det har varit en spännande, utvecklande och utmanande tid med fantastiska kollegor och ett härligt drivet team, där vi har uppnått högt ställda mål och byggt Scandic ännu starkare i sitt kunderbjudande och varumärkesupplevelse. Nu är det dags att gå vidare, säger Frippe Stenberg

Vad ska du göra nu?

Jag vill använda min kompetens och erfarenhet för att skapa ny innovation och kortare kreativa processer. Nu ska jag ägna mig mer åt de styrelseuppdrag jag har och är öppen för att ta in uppdrag om de passar, samt ägna lite mer tid åt mitt e-handelsbolag fatslaps.com. Det känns spännande och kommer att ge mig mer energi. Till att börja med kommer jag att sitta på A-house mitt i den kreativa startup hubben, säger Frippe Stenberg.

Vad kommer du att minnas mest?

– Hur vi mot alla odds lyckade leverera en Scandic app på 8 månader, inom ramen för budget och med alla specificerade features. Gästerna hittade den helt utan marknadsföring och 100.000 laddade ner den inom 9 månader.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Escape Travel söker digital marknadsförare
Sista ansökningsdag:
23 september 2019