Nyligen vann Johanna Folkesson på Victory Hotel Svenska mötens pris: “Årets Mötesrådgivare”. Här svarar hon på Travel News klassiska grattis-enkät.
“Jag fokuserar mycket på att lyssna in mina kunder och att låta dem äga processen”
Grattis Johanna Folkesson på Victory Hotel, du vinner Svenska mötenspris: “Årets Mötesrådgivare”. Hur känns det?
– Det känns jätteroligt och hedrande såklart att få ett sådant pris i en bransch med så många duktiga och proffsiga kollegor som brinner för god service.
Du är bäst i Sverige på att “överträffa Svenska Mötens och kundens förväntningar”, hur når man dit?
– Jag tror att grunden ligger i att jag har ett genuint intresse för människor, och att jag tror på mötets kraft och vad service och miljö kan göra för att mina kunder ska kunna uppnå sina mål och samtidigt trivas och få en fin upplevelse. Något annat som jag tror är viktigt är att jag har lång erfarenhet, kunskap och stolthet över den produkt jag säljer och tror på ärlighet och tydlighet och att skapa förtroende och en dialog med mina kunder.
Du är också bäst på att noga förberedda och genomtänkta offerter, hur blir man bäst på detta?
– Jag tror att mycket handlar om att noggrant lyssna in kundens identitet, behov och syfte redan från första stund i en bokningsprocess.…
Har du redan Premium? .
Läs vidare med Premium
Ingår
Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete