Annons:

“Uppstarter är mycket lärorikt”

Linda Persson är ny vd på Malmö Arena Hotel. Här berättar hon varför hon tog jobbet, att hon varit med flera gånger och startat upp hotell och att hon vill att hotellet blir en ännu bättre mötesplats. Lindas företrädare Nina Ulvinen är kvar i verksamheten på ett mer övergripande plan. ”Detta är en naturlig utveckling av att Linda sedan öppning har arbetat som General Manager och nu tar ett steg upp och tar det fulla ansvaret för hotellets verksamhet.”

”På Malmö Arena Hotel har vi från början satt bra rutiner för att få en stor verksamhet att snurra på bästa sätt för våra gäster”

Varför valde du att arbeta med Malmö Arena Hotel?

 När jag fick höra talas om att man skulle bygga ett hotell i Hyllie tyckte jag det verkade spännande och tog kontakt med Nina Ulvinen sommaren 2013. Just då stod det lite still, men sedan blev jag kontaktad av Nina igen i december samma år.

Jag började min anställning i början av 2014 och fick därmed vara med redan under byggnationen av hotellet, vilket var både spännande och mycket lärorikt. Mycket bra kunskap att ha med sig när hotellet väl öppnade i mars 2015!

Berätta lite om din bakgrund?

Jag började inom restaurang och har alltid tyckt om att arbeta i servicebranschen. Jag har också haft förmånen att få vara med i många uppstarter; både tre stycken kryssningsskepp och tre hotell. Att vara med i uppstarter har varit otroligt lärorikt, inte minst uppstarten av de två första skeppen inom Disney Cruise Line. Dessa satte en ny standard på kryssningskartan och håller fortfarande idag extremt hög klass! Här var min roll restaurangchef och vi satte alla service standards för all restaurangservice på Disney Cruise Line. Denna erfarenhet har jag fortfarande idag otrolig nytta av!

Att öppna hotell är också väldigt lärorikt och kul! På Malmö Arena Hotel har vi från början satt bra rutiner för att få en stor verksamhet att snurra på bästa sätt för våra gäster! Att dessutom öppna hotell i en ny stadsdel under stor utveckling gör att man ständigt måste hålla örat mot marken och vara lyhörd för marknaden.

Hur vill du utveckla Malmö Arena Hotel?

Under de första fyra åren från vi öppnade känns det som att vi var under ständig utveckling; vi byggde om köket, byggde till 400 m2 konferensyta, öppnade 100 nya rum samt byggde ut vår skybar. Nu efter all förändring samt en pandemi är det dags för oss att fokusera ännu mer på vår produkt och att bli en ännu bättre mötesplats för våra gäster!

Namn: Linda Persson

Titel: VD, Malmö Arena Hotel

Familj: Man och 2 barn, 10 och 13 år

Bor: I Svedala med sommarhus i Karlskrona skärgård

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna