Annons:

Premium

“Visit Skåne – ett högintressant regionalt utvecklingsfokus”

Max Granström är ny vd för Visit Skåne AB. Han tillträder i november, men redan nu svarar han på Travel News på-nytt-jobb-enkät.

“Jag gick igång på känslan av satsning och nystart” 

Grattis Max Granström, du är ny vd för Visit Skåne AB.  Varför valde Anna Jähnke (M) styrelseordförande Visit Skåne AB dig?

– Hur regionen resonerat får du fråga Anna Jähnke.

Varför valde du Visit Skåne?

– De erbjöd ett mycket lockande uppdrag för en person med mina drivkrafter. Här finns ett högintressant regionalt utvecklingsfokus på ett område som är relevant, som är lustfyllt och som skapar engagemang. Dessutom gick jag igång på känslan av satsning och nystart. Bolaget är ju nybildat, samtidigt som det finns ett starkt fundament att stå på. När jag genom åren träffat personer från de konstellationer som nu gått samman i Visit Skåne, har jag ofta blivit både imponerad och inspirerad. 

Skåne.

“Resande och turism kan ses som en resurs, snarare än som en belastning på vägen mot hållbarhet”

“Skåne – where tourism matters!” ert budskap känns inte speciellt originellt. Det gäller väl alla som arbetar seriöst med turism eller?

– Det intressanta för mig är om budskapet är verkningsfullt: Gör det jobbet utåt och skapar det motivation inåt? Det ser jag fram emot att få höra mer om när jag drar igång. 

Berätta, vad gör en vd för Visit Skåne hela dagarna?

– Såhär ett halvår innan tillträde ber jag att få passa på den frågan.

“Favoritdestination: SKÅNE!”

Du lämnar Helsingborg först i november, hur känns det?

– Det är som det brukar. När man väl tagit ett sådant här kliv vill man förstås sätta igång så snabbt som möjligt med det nya. Samtidigt är det viktigt för mig att avrunda på ett bra sätt efter 13 år i Helsingborg. Helsingborgs evenemangs-, kultur- och besöksmålssektors välgång betyder mycket för mig, och även för Skåne som destination, så jag…

Har du redan Premium? .

Läs vidare med Premium!

Ingår

  • Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
  • Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
  • Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete
  • Och mycket, mycket mer!

Köp Premium