Annons:

“En dröm som gick i uppfyllelse”

Gustav Lindström är ny säljchef på Copperhill Mountain Lodge i Åre. Här svarar han på Travel News klassiska på-nytt-jobb-enkät.

“I grund och botten handlar det ju om att fatta vad det är man säljer och sedan matcha det med rätt kund”

Grattis till ett nytt jobb, Gustav Lindström, du är ny säljchef på Copperhill Mountain Lodge i Åre. Varför valde hotellets tf VD och hotelldirektör Louise Mackegård Evensen dig tror du?

– Jag tror, och hoppas, att Louise valde mig som säljchef för att jag är en duktig säljare med en förmåga att bygga bra relationer med våra kunder. Men sen vet jag också att hon värdesätter min passion för vintersport och mitt engagemang för att lyfta fram Årefjällen som en destination för möten, konferenser och avkoppling.

Varför valde du Copperhill?

– Jag har alltid haft en passion för hotellbranschen och en kärlek till Åre, så när möjligheten att arbeta på Copperhill Mountain Lodge dök upp, kändes det som en dröm som gick i uppfyllelse. Hotellet är helt unikt som trots att det är relativt nytt har det en väldigt spännande historia och är resultatet av innovativa människor som drömde om att bygga Nordens bästa skidresort på Förberget. Jag tycker att dom lyckades jäkligt bra med det och är väldigt stolt över att nu får vara en del av det fantastiska teamet som varje dag utvecklar och driver verksamheten vidare.  

Varför ska man bo på Copperhill?

– Bästa svaret på det får man efter att ha åkt serpentinvägen upp till toppen på Förberget, går in genom entrén till hotellet och ser den enorma eldstaden, kopparväggen som sträcker sig från golvet och hela vägen upp till hotellets tak. Det är otroligt maffigt och att sedan slå sig ner i sofforna med något gott i glaset och bara njuta av miljön är värt varenda krona. Sen blir det inte direkt sämre av att ha ski in och ski out med lift som går upp till hotellet och på sommaren har man vandrings- och cykelstigar precis utanför knuten. För att sedan avsluta dagen ute på fjället med avkoppling i vårt prisbelönta spa och inta en underbar middag.

Många vet vem du är, men inte alla 50 000 Travel News-läsare. Vem är du?

– Jag är Gustav som liksom katten älskar lasagne, är passionerad i det mesta jag ger mig i kast med, men kanske framförallt vintersport, resor och hotell. Jag har pandemin att tacka för att jag testade ett nytt yrkesspår då jag som trainee fick chansen att lära mig sälj på Nordic Light Hotel och Hotel C i centrala Stockholm. Jag älskade det från första stund och gick snabbt till en fast tjänst och har nu fått chansen att arbeta med ett av våra absoluta flaggskepp, Copperhill.

Hur blir man en bra säljare?

– För att bli en bra säljare tror jag på att vara lyhörd, inlyssnande och kunna ställa rätt frågor för att förstå kundens behov och önskemål. Det handlar också om att bygga starka relationer och skapa förtroende genom att vara pålitlig och engagerad i att leverera värde för kunden. 

Vad lärde du dig som säljare på Nordic Light Hotel och Hotel C Stockholm?

– Massor. Det är två väldigt olika hotell som ligger i ett av Nordens mest konkurrensutsatta områden. Jag lärde mig att segmentera säljet, att växla mellan att ena stunden sälja Icebar på Hotel C till att sedan prata konst och design på Nordic Light. I grund och botten handlar det ju om att fatta vad det är man säljer och sedan matcha det med rätt kund. Lyckas man med det så blir kunden nöjd och hotellen fulla.

Reseindustrins största utmaning?

– En av de största utmaningarna inom reseindustrin idag är att anpassa sig till förändringar och utvecklingar i teknologi och kundbeteenden. Med den snabba digitala transformationen och ökade förväntningar från kunder krävs det att företag inom reseindustrin är flexibla, innovativa och fokuserade på att leverera enastående upplevelser för att förbli konkurrenskraftiga på marknaden. Vi på Nordic Hotels & Resorts sammanfattar detta som att vara: The reason to travel.

Namn: Gustav Lindström

Titel: Sales Manager, Copperhill Mountain Lodge

Familj: Pappa, Mamma och en syster

Bor: Stockholm sen blir det en hel del resande

Senaste resa: Kom nyligen hem från Åre  

Favorit Nyckeltal: NPS 

Favorithotell: Svårt att välja men Amerikalinjen i Oslo 

Favorit Reseapp: Google Maps

Flygbolag som jag åker helst med: Det som tar mig dit jag vill snabbast, punktligast och mest prisvärt

Favoritdestination: Hakuba, Japan

Min drömresa: Skidåkning i Alaska

Detta vet vi inte om dig: Inte många hemligheter kvar efter den här intervjun 😉

Kommentarer är stängda.

Area Sales Manager till Stockholm
Sista ansökningsdag:
5 juni 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Flygtaxis Support söker nya medarbetare
Sista ansökningsdag:
4 juni 2024