Annons:

Visit Sweden tror på en super-sommar för svensk turism

Inför årets resesommar kan Visit Sweden konstatera att intresset för Sverige som resmål nog aldrig varit större. Det visar nya siffror från Google-sökningar.

– Det finns alla möjligheter att 2023 blir en super-sommar för svensk besöksnäring, säger Susanne Andersson som är vd för Visit Sweden, svenska statens marknadsföringsbolag i ett pressmeddelande.

 – Det internationella intresset för Sverige som turistland är rekordhögt och den svaga svenska valutan bidrar till att göra Sverige och svenska upplevelser prisvärda, trots prisökningar och inflation, fortsätter Susanne.

Googlande efter vad Sverige erbjuder som turistland ökade år 2022 i de länder Visit Sweden marknadsför Sverige med drygt 29 procent, jämfört med innan pandemin (2019).

Intresset för Sverigeresor upp 29 procent.

Kommentarer är stängda.

Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Flygtaxis Support söker nya medarbetare
Sista ansökningsdag:
4 juni 2024
Area Sales Manager till Stockholm
Sista ansökningsdag:
5 juni 2024