Göteborgs nya mötesplats ska bjuda på en interaktiv Volvo-utställning. Inte riktigt museum alltså, utan just mötesplats.
– World of Volvo ska bli en kreativ mötesplats som bjuder våra besökare på en unik upplevelse och bidrar till nya perspektiv, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo i ett pressmeddelande.
Om de även kommer att smyga undan en välvårdad Amazon eller P1800 framgår däremot inte. Men jo, det ska finnas en resa från förr till nu, och in i framtiden.
Däremot kan man hyra ytor för mingel, kreativa workshops eller break out-sessioner eller World of Volvos broadcaststudio, ”Streams”, för att arrangera olika digitala evenemang som paneldiskussioner eller livesändningar.
All mat i World of Volvo ska tillagas av Götaplatsgruppen. De ska ”erbjuda ett helt nytt spännande matkoncept med paket som är skalbara för att passa olika typer av events” (räkor alltså?).
– Vi har redan börjat få in bokningar och märker ett väldigt stort intresse, vi ser fram emot att höra av fler som vill arrangera en unik sammankomst i hjärtat av Göteborg, säger Magnus Wrahme.
Bakom World of Volvo står både Volvo Group och Volvo Cars.