Annons:

Här är Cabonlines nya marknadschef

Ulf Hermansson Samell är ny marknadschef på Cabonline Group från och med 1 februari nästa år. Ulf kommer närmast från rollen som vice VD och marknadschef på Sveriges Annonsörer. Innan dess var han marknadschef på SAS i Sverige i tio år och före det marknadschef på reseföretagen TUI och Ving. Här svarar på Travel News på nytt jobbenkät.

Grattis till nya jobbet. Varför du tror du att de valde dig?

Stort tack! Jag tror och hoppas att det är för att jag har lång erfarenhet från utsatta verksamheter med låga marginaler och därför vet jag också hur extremt viktigt det är att all kommunikation verkligen stödjer affärsmålen och bidrar till intäkterna. Dessutom har jag bra erfarenhet av att jobba med och använda datadrivna kundinsikter.

Vad gör dig till en bra chef?

Bra på att engagera och motivera. Positiv och glad. Ett lärande och coachande ledarskap. Bra empatisk förmåga. Drivs av att förbättra genom ständig utveckling och samarbete. Tack och lov har jag aldrig träffat någon felfri, men många som lärt sig av misstag.

Vad är det första du ser när du kommer in i en taxibil?

Spännande fråga! Taxichauffören är det första jag ser och vill få bra kontakt med! De är ju hen som ”living the brand”, den som har bäst möjlighet att påverka min upplevelse, överträffa mina förväntningar. Och personligt bemötande är det som är absolut svårast för konkurrenter att kopiera. Vilka härliga taxiresor jag har haft genom att prata med taxichaufförer. De är fantastiskt vad mycket man får veta om platsen man är på, bästa restaurangerna, vad man inte ska missa och annat intressant. Och spännande analyser av fotboll, hockey och andra sporter, sport förenar verkligen människor.

Hur börjar du din arbetsdag?

Jag gillar att börja med att småprata lite med kollegor. En bra start på arbetsdagen som ger både energi och en snabb avstämning av saker på gång. Att se varandra är verkligen viktigt.

Vad skulle få dig att byta arbetsgivare?

Precis det som får mig att byta till Cabonline den första februari 2019, spännande affärsutmaningar, engagerade kollegor, digitalt driv och bra ledarskap.

Varför ska man åka till mer er när det finns Uber?

Tryggt, säkert och punktligt. En bra app med fast pris, inte bara ett prisintervall som i Ubers app. Överlägsen tillgänglighet i stora delar av Sverige. Enklare för företagskunder från smidig bokning via appen till integrerad betalning och fakturering samt uppföljning av resandet. Ja, helt enkelt ett taxibolag i världsklass!

Taxibranschens största utmaning?

Samma som i så många andra branscher, tuff konkurrens med pressade marginaler. ”Rule breakers” som kommer in med en helt annan affärslogik och branschglidning med bra alternativ .

Namn: Ulf Hermansson Samell

Titel: Head of Marketing

Familj: Fru och två barn

Bor: Bromma

Senaste resa: Clearwater Beach, Florida, USA

Favorithotell: The Knickerbocker, Times Square, New York

Favoritreseapp: Google Flights

Flygbolag som jag åker helst med: BRA (min fru är flygande där)

Favoritdestination bortom min egen: Whistler, Canada och Australien

Min drömresa: Jorden runt

Detta vet vi inte om dig: Kan landa flygplan (vuxit upp i en flygarfamilj)

4 kommentarer

  1. Charlie Lagerberg: Grattis Ulf!
  2. Eva Näsholm: Stort varmt Grattis & lycka till!
  3. Eva Q: Grattis o Lycka Till !
  4. Gabriella Klintberg: Stort grattis Cabonline och Ulf