Travel News Studio: AI inom reseindustrin

Travel News Studio är Travel News återkommande branschseminarier för rese- och turistindustrins nyckelpersoner.

Den 18 september klockan 12 – 19 kör vi Travel News Studio: AI inom reseindustrin. Moderator för seminariumet är Daniel de Sousa och platsen är Scandic Continental i Stockholm. Programmet uppdateras löpande!

Biljetter:

Pris fysisk: 1 995 sek ex. moms
Pris digital: 595 sek ex. moms

Var: Scandic Continental, Vasagatan 22 i Stockholm

När: 18 september, 12.00 – 19.00


Anmäl dig nu och få tillgång till Travel News Premium gratis i 2 månader!

AI inom reseindustrin

Artificiell intelligens (AI) är inte längre framtid. Den omformar redan nu reseindustrin i grunden. Genom att effektivisera både interna och externa processer, optimera prissättning och skräddarsy upplevelser skapar AI en ny typ av resa — en som är sömlös, smart och helt anpassad för individen.

Tack vare AI kan företag nu erbjuda personliga rekommendationer i realtid, ge intelligent kundsupport och automatisera komplexa bokningssystem. Sammantaget gör AI att hela reseekosystemet blir mer dynamiskt, personligt och effektivt. Det handlar inte bara om att automatisera, utan om att ge resenären en smidigare och mer njutbar upplevelse.

Program

kycklingsallad med en skål dressing på sidan av på ett bord med mönstrad duk

12.00 Vi bjuder på en lättare lunch.

Karin Whitlock

13.00 Karin WhitlockCEO, Vaylo inleder seminariet tillsammans med moderatorn Daniel de Sousa.

Karin har mångårig erfarenhet av att leda och utveckla tillväxtbolag inom både tech- och tjänstesektorn. Genom roller som kombinerat affärsutveckling, försäljning och strategiskt ledarskap har hon byggt en bred förståelse för hur teknik kan skapa affärsnytta i olika branscher. Hon brinner särskilt för hur digitalisering kan frigöra tid, öka effektiviteten och ge företag förutsättningar att växa och innovera. Som ledare drivs hon av att omsätta nya idéer till praktiska lösningar som ger tydliga resultat och långsiktigt värde.

Daniel de Sousa

13.15 Daniel de SousaCEO, Rillion

Med över 20 års erfarenhet av digitalisering och affärsutveckling inom både tech- och tjänstesektorn har Daniel en djup förståelse för hur ny teknik, som artificiell intelligens, påverkar och effektiviserar olika branscher.

Under seminariet kommer Daniel att fungera både som moderator och talare, där han guidar samtalet om AI:s växande roll i reseindustrin. Med sin kombination av teknisk kompetens, strategiskt tänkande och ett stort intresse för innovation, erbjuder han värdefulla insikter om hur AI kan bidra till ökad effektivitet, bättre kundupplevelser och nya affärsmodeller inom travel tech.

Kataringa Nordin

13.30 Katarina Nordin – Senior VP, Head of Marketing & Revenue Operations, Adyen

Katarina Nordin är SVP of Marketing and Revenue Operations på Adyen, där hon ingår i det globala ledarskapet. Hon har blivit utnämnd som en branschledare inom sitt område, bland annat genom utmärkelser som WeQual-vinnare i den kommersiella kategorin och erkänd som en av Europas 30 mest inflytelserika marknadsförare inom fintech. Före Adyen arbetade Katarina på Ogilvy som global varumärkesstrateg i London och hade olika roller på andra marknadsförings- och reklambyråer.

Adyen är en global fintech-plattform som erbjuder end-to-end-betalningar, datadrivna insikter och finansiella produkter till världsledande handlare genom en och samma lösning

kaffekopp på ett bord

14.00 – fikapaus

Alexey Kuznetsov

14.20 Alexey Kuznetsov – Chief Innovation Officer, Checkin.com

”Frictionless travel through AI – A live look at what’s possible”
Alexey Kuznetsov har en stark bakgrund inom produktdesign och innovation, med erfarenhet från ledande fintech (Klarna) och sedan 2017 en central roll i utvecklingen av Checkin.com, som har skapat en egenutvecklad och patenterad AI-mjukvara för checkins. Hans arbete fokuserar på att integrera AI, biometriska och icke-biometriska lösningar för friktionsfri identitetsverifiering och användarupplevelse.

Serge Lachapelle

14.40 Serge Lachapelle , Director of Product Management på Google

2007 hjälpte han till att skapa Google Sveriges ingenjörsavdelning genom förvärvet av Marratech AB, som han var med och grundade 1997. I 14 år ledde Serge Googles kommunikationsprojekt, som Gmail Voice and Video Chat, Google Hangouts, Google Duo och Google Meet. Han var också ansvarig för förvärven av Global IP Solutions och Limes Audio, som nu är en del av Google. Idag samarbetar Serge med Google Workspace-kunder för att ge feedback till produkt- och teknikteam inom Outbound Product Management (OPM).

Johan Elwin

15.10 Johan Elwin – Chief Commercial Officer, Etraveli Group

Johan Elwin är Chief Commercial Officer på Etraveli Group, en av Europas ledande aktörer inom online travel och flygbokning. Med lång erfarenhet av kommersiell strategi, affärsutveckling och digital transformation har Johan en djup insikt i hur teknik kan driva tillväxt och skapa konkurrensfördelar i resebranschen.

På seminariet kommer Johan att dela med sig av sin syn på hur artificiell intelligens kan användas för att förbättra kundupplevelsen, optimera prissättning och effektivisera processer inom reseindustrin. Hans perspektiv kombinerar affärsmässiga insikter med en praktisk förståelse för hur AI-lösningar kan implementeras i en global, snabbt föränderlig marknad.

Stig Holmgaard Thorup

15.30 Stig Holmgaard Thorup – Commercial Director, Travel Sellers at Amadeus in Scandinavia

Med över 35 års erfarenhet inom resebranschen bidrar Stig med djup expertis och en orubblig passion för att forma framtidens resor genom smidig, kundfokuserad innovation. Han ger strategiskt ledarskap till skandinaviska resesäljare och ger dem möjlighet att ligga steget före resenärernas förväntningar med smarta, teknikdrivna lösningar. 

Stig ser fram emot att berätta hur Amadeus, i samarbete med Microsoft, skapar en ny era med AI-agenter som möjliggör nya nivåer av produktivitet, automatisering och intelligens inom resor, hotell och flyg. Från rekommendationer i realtid till intelligent support och smidig planering kommer Stig att lyfta fram innovationer från verkligheten, användningsfall och den teknik som driver denna omvandling – så att reseekosystemet fungerar bättre för alla.

fyra kvinnor som pratar och skrattar med varandra medan de håller i dryckesglas

16.00 AW & mingel


Partner

Vaylos AI-baserade affärssystem innebär en effektivare reseadministration med användarvänlig design. Med hjälp av smarta lösningar och integrationer till såväl ekonomisystem och GDS hjälper systemet inte bara arrangörer att öka försäljningen utan också att minska den administrativa bördan som traditionell resehantering innebär. I kombination med marknadens billigaste betallösning Vaylo Pay och AI-reseagenten Julia erbjuder Vaylo en komplett lösning för framtidens sätt att sälja resor.


Upcoming Events