Annons:

Därför storsatsar Related på TNM i år – vill skapa “wow-effekt”

Den 10 november smäller det på Travel News Market i Stockholm Waterfront. Över 120 utställare från hela världen är på plats. Related är ett av de bolag med mest utställningsyta av alla. Henrik Koch, vd på Related, ni storsatsar på Travel News Market i år. Varför? "Vi vill gärna skapa ännu mera synlighet för våra kunder och genom att samla några av dem på en 70 kvm stor monter, så tror vi att vi skapa en större “wow-effekt”. Samtidigt ger det oss möjlighet att hålla presentationer, events på montern, och fika och nätverka med branschen. Och så får vi anledning att visa upp vår nya visuella look och strategiska fokus ”live”, något som vi arbetat med en längre tid."

“Related är den ledande fullservicebyrån i Norden inom turistindustrin”

Berätta, vad finns i er monter? 

 – På vår monter kommer besökare kunna träffa destinationer som bland annat Ras Al Khaimah, Malta, Jamaica, Macao och Flandern. Det bjuds även på inspirerande presentationer hela dagen. Och kl 16.30 bjuder vi in till after work.

 Under hela dagen bjuder vi också på kvalitetskaffe från hela världen – varje timme byts kaffebönorna ut med möjlighet för besökare att testa en ny sorts kaffe, från ett nytt land i världen, varje timme under mässan.

Vem vill ni helst träffa på Travel News Market?

 – Vi ser fram emot att få träffa och återse många av våra samarbetspartners i den svenska resebranschen – turoperatörer, flygbolag, resebyråer och agenter. Och så ser vi självklart fram emot att träffa de många olika destinationerna som ställer ut på mässan. Och även er på Travel News så klart!! 

Helene Hofverberg på Related representerade Las Vegas.

Berätta, varför ska man samarbeta med Related?

– Related är den ledande fullservicebyrån i Norden inom turistindustrin. Våra medarbetare har gedigen kunskap om och många års erfarenhet från branschen och ett stort nätverk inom såväl reseindustrin, som medier, influencers och broadcast. Det gör att vi kan skapa bra resultat för både våra kunder och resebranschpartners, vi vet vilka typ av kampanjer som funkar och inte till exempel. Och med vårt ökade fokus på data och innovation tror vi att vi framöver kan skapa ännu bättre ROI, både för våra kunder och samarbetspartners i branschen.

Exakt vad gör ni som era konkurrenter inte gör?

 – Vi har enormt stort fokus på data och innovation – och har haft det senaste tio åren. Något som vi nu konceptualiserat i vad vi kallar ”de tre i:en” – insight, innovate, impact.

 Vi lägger också stor vikt vid att låta medarbetarna fokusera på de uppgifter som de är bäst på och som de tycker är roligast – om det så är data, innovation, relationer till trade, PR eller influencer-samarbeten. Och så skapar vi det bästa teamet för varje kund utifrån det. På så sätt används kundens resurser på bästa möjliga sätt OCH vi skapar bästa tänkbara resultat.  

Hur mår Related efter corona?

Vi mår bättre än någonsin. Allt tyder på att 2022 blir ett rekordår för Related, sett till framgång och nya kunder. Vi ser mycket positivt på framtiden och är spända på vad den har att ge. 

Las Vegas

Vill du ge oss ditt bästa TNM-minne?

– Las Vegas-festen som vi arrangerade och som blev en i hela branschen

Namn: Henrik Koch

Titel: VD och ägare, Related

Familj: fru och tre barn

Bor: Ry – förort till Århus

Senaste resa: WTM i London och innan det Ras Al Khaimah, vår nya kund

Reser jag aldrig utan: Brusreducerande hörlurar

Favorithotell: Monte Mulini i Kroatien, ett boutique-hotell med formidabelt läge, autentisk stämning och två bra restauranger

Favoritreseapp: Mofibo, så att jag kan lyssna på ljudböcker. Lyssnar ofta på biografier. Brukar också lyssna på podcasts om strategier och reser.

Flygbolag som jag åker helst med: Har ingen en favorit

Favoritdestination bortom min egen: Nya Zeeland – storslagen natur, fantastisk atmosfär och människorna är något alldeles speciellt. 

Min drömresa: Att resa som backpacker med ryggsäck och utan planer och mål – som när man var ung.

Detta vet vi inte om dig: Jag tar alltid en selfie och skickar till mina barn, innan jag går ombord på ett flyg.

Kommentarer är stängda.

Skandinaviens största safaripark söker operation manager
Sista ansökningsdag:
11 februari 2023
Restaurangchef – Vaxholms Kastell & Badholmen
Sista ansökningsdag:
23 februari 2023
Jambo Tours söker en biljettör
Sista ansökningsdag:
31 januari 2023
Sales Executive – Junior – Stockholm
Sista ansökningsdag:
2 februari 2023