Den här framgången visar att det finns ett stort intresse för Travel News intervjuer, analyser, nyheter och granskningar.
– Jag har styrt den här skutan i snart 30 år, men jag har sällan varit så imponerad och tacksam som nu. Att vi når över 100 000 besökare två månader i rad visar att Travel News verkligen spelar en viktig roll i branschen, säger Nils Norberg, vd och delägare.
– Det är ett fint kvitto på det hårda arbete som redaktionen och hela teamet lägger ner varje dag. Jag är djupt tacksam för responsen från våra läsare – och det visar också att hårt arbete fortfarande lönar sig, säger Camilla Jonsson, nytillträdd chefredaktör för Travel News.
Men det är inte bara trafiken till sajten som går som tåget – intresset för Travel News event är också större än någonsin. I juni lanseras Travel News Market i Finland, och därmed har TN nu levande mötesplatser i fyra nordiska länder: Sverige, Norge, Danmark och nu också Finland.
– Det är väldigt kul att se det starka engagemanget kring våra event, både från utställare och besökare. Finlandspremiären är ett spännande steg för oss, och jag ser verkligen fram emot vad vi kan åstadkomma tillsammans i Norden. Det är mycket jobb bakom kulisserna – men det är också oerhört stimulerande, säger Emmelie Johansson, ansvarig för sälj, marknad och event.
Att Grand Travel Award får ny galakostym nästa år och flyttar in i de pampiga salarna på Berns i Stockholm har tidigare kommunicerats .
–Nu ser vi fram emot att utveckla eventet tillsammans med våra partners och gäster, säger Emmelie Johansson.
–Tack till alla er som följer, deltar, delar och engagerar er i Travel News – digitalt och i verkligheten. Vi gör det här tillsammans, säger Nils Norberg.