Travel Match Norway 2026, äger rum i januari. För många internationella och norska aktörer är detta ett av årets mest betydelsefulla arrangemang, med goda möjligheter att hitta nya samarbetspartners, uppdatera sig om produkter och destinationer samt fördjupa pågående samarbeten. Under en och samma dag samlas ett stort antal branschaktörer i samma kongresshall.
Säljarregistreringen igång
Registreringen för säljare är nu öppen och intresset är stort. Många tidigare deltagare återvänder, samtidigt som nya aktörer lockats av de positiva erfarenheterna från tidigare år. Bland de registrerade finns nationella och regionala turistorganisationer, flygbolag, hotellkedjor, färje- och kryssningsrederier, samt DMC-bolag från flera kontinenter. Europa står för den största representationen, men även andra världsdelar är väl företrädda.
Lettland blir ”Destination of the Year”
Årets hedersdestination är Lettland, som deltar med en större delegation, arrangerar ett lunchseminarium för köpare och media samt sätter sin prägel på programmet. Landet, som både är väl etablerat och fortfarande något oupptäckt på den nordiska marknaden, lyfts fram för sitt varierade utbud och närheten till Norge.
Köparregistreringen öppnar i oktober
De flesta säljare kommer att vara registrerade i början av oktober, då köparna kan börja anmäla sig. Den som registrerar sig tidigt får bäst möjligheter att planera möten med relevanta aktörer. Matchmaking-systemet, där parterna skickar mötesförfrågningar, öppnar den 20 november.
Läs mer här>>
Kontaktpersoner:
- Nils Norberg, direktör RES Travel Magazine Sweden, +46 70 715 60 84
- Arne Sundt-Bjerck, projektledare ASB consult, +47 911 98 290
- Emmelie Johansson, Sales & Marketing Manager, Travel News, +46 737 39 06 92