Annons:

Nu blir Travel News nyhetsbrev lika bra som Facebook och Google

Travel News börjar med specialiserade nyhetsbrev. Vi smygstartade i onsdags eftermiddag med ett mejl om flyg.  - Det gick suveränt, vi hade en öppningsgrad på 36 procent och inte en enda avanmälan. Jag är livrädd för att spamma våra läsare, men de tycks ha tagit vårt första flygmejl på ett fint sätt, säger Viggo Cavling, chefredaktör och partner i Travel News. Nästa vecka kommer det både specialiserade ett flygmejl och ett hotellmejl.

”Facebook och Google har blivit världens största och rikaste företag genom att ge människor exakt det de vill ha. Nu kan Travel News börja göra samma sak för våra läsare”

Bakgrunden är att vi tidigare bara har kunnat erbjuda ett enda brett dagligt nyhetsbrev. Det har varit allt – eller inget alls. Nu kan vi tack vare ny teknik erbjuda olika sorters nyhetsbrev med just den information som du vill ha. 

Vill du uppdatera vilka nyhetsbrev vi skickar till dig gör detta här. (Kan ta några sekunder, men håll ut.)

Vi börjar med två special-nyhetsbrev om flyg och hotell. Men det är bara början lovar Viggo Cavling, chefredaktör och partner i Travel News: 

– Facebook och Google har blivit världens största och rikaste företag genom att ge människor exakt det de vill ha. Nu kan Travel News börja göra samma sak för våra läsare. Jag ser framför mig att våra läsare inom kort kommer att kunna få nyhetsbrev som kommer när man vill och innehåller bara nyheter om den bransch som ligger mig närmast om hjärtat. Självfallet hoppas jag att de flesta fortsätter med det stora nyhetsbrev, men det är inte längre ett måste.

Vilka nyhetsbrev kommer i framtiden? 

– Lågt hängande frukt är svensk turism, affärsresor, charterresor, tåg, camping, leisure, möten och event. Men precis som Facebook och Google kommer vi inte bara att lyssna på läsare, vi kommer också att titta på vad läsarna klickar på och utifrån denna kunskap ta fram nyhetsbrev och produkter som är relevanta. 

Nils Norberg, vd och ägare av Travel News.

Vad finns det mer att säga?

– Att annonsera i Travel News nyhetsbrev är redan idag en våra bästsäljande produkter. Specialiserade nyhetsmejl är efterfrågade av våra partners och annonsörer som vill se “mindre spill”. Nu kan de som vill kommunicera med flyg- och hotellindustrin skjuta sitt budskap och säljerbjudande rakt in i målgruppen, säger Nils Norberg, vd och ägare av Travel News. 

Vill du veta mer om detta kontakt Travel News här.

Våra nyhetsbrev

Travel News stora nyhetsbrev 

Travel News stora nyhetsbrev kommer varje morgon klockan 7 och innehåller senaste nytt i reseindustrin. Det ger en bred bild av allt som händer inom resor, turism, flyg, hotell och rederier. Här arbetar vi enligt hagelgevärsprincipen och skjuter så brett det går för att träffa så många som möjligt. Vårt digitala nyhetsbrev når 12 000 personer, mer än hälften är beslutsfattare vid ekonomiska och arbetsledare. 

Travel News nyhetsbrev om flyg

Travel News nyhetsbrev om flyg kommer initialt en gång i veckan på onsdag eftermiddag klockan 14 och innehåller bara nyheter om flygbolag, flygplatser och flygplanstillverkare. Vill du ha stenkoll på SAS, Swedavia och Bromma flygplats är detta nyhetsbrevet för dig. Det når idag 1500 personer och kommer på onsdag eftermiddag.

Vill du uppdatera vilka nyhetsbrev vi skickar till dig gör detta här.

(Kan ta några sekunder, men håll ut.)

Travel News nyhetsbrev om hotell

Travel News nyhetsbrev om hotell kommer initialt en gång i veckan på torsdag eftermiddag klockan 14 och innehåller bara nyheter om hotelldrift, hotellfastigheter och tech för hotell. Vill du ha stenkoll på Petter Stordalen, Scandic och PMS är detta nyhetsbrevet för dig. Det når idag 2000 personer och kommer på torsdag eftermiddag.

Har du tips på vad vi ska ha fler nyhetsbrev? Kontakta Travel News här.

2 kommentarer

  1. Pär Fischerström: Keep up the good work!! Svara
    • Redaktionen: Tack Svara

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

2 kommentarer Öppna
På nytt jobb