Instagram kan bli en minst lika stor digital marknadsplats som resor som Google. Sociala medier blir allt större som ”resetorg”. Text: Janne Sundling
”Instagram har passerat Google som den första platsen där konsumenter börjar söka resor”
Det nystartade företaget Tripscout, har precis samlat in 10 miljoner dollar i riskkapital. Det bygger på tron att Instagram är nästa stora plats för att sälja resor, ungefär som Google på 2000-talet.
Tripscout är en Chicago-baserad startup som byggt sin framtid kring Instagram-flöden. Idén är att sälja hotellrum, genom ett privat flöde som användare kan komma åt för att få annars oannonserade hotellerbjudanden.
– Att vi har 30 miljoner följare öppnar en helt ny kanal. TripAdvisor behärskade sökmotoroptimering i Googles tidiga dagar. Vi gör det…
Har du redan Premium? .
Läs vidare med Premium
Ingår
Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete