Annons:

Premium

Instagram utmanar Google vid köp av resor

Instagram kan bli en minst lika stor digital marknadsplats som resor som Google. Sociala medier blir allt större som ”resetorg”. Text: Janne Sundling

”Instagram har passerat Google som den första platsen där konsumenter börjar söka resor”

Det nystartade företaget Tripscout, har precis samlat in 10 miljoner dollar i riskkapital. Det bygger på tron att Instagram är nästa stora plats för att sälja resor, ungefär som Google på 2000-talet. 

Tripscout är en Chicago-baserad startup som byggt sin framtid kring Instagram-flöden. Idén är att sälja hotellrum, genom ett privat flöde som användare kan komma åt för att få annars oannonserade hotellerbjudanden.

– Att vi har 30 miljoner följare öppnar en helt ny kanal. TripAdvisor behärskade sökmotoroptimering i Googles tidiga dagar. Vi gör det…

Har du redan Premium? .

Läs vidare med Premium

Ingår

  • Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
  • Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
  • Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete
  • Och mycket, mycket mer!

Köp Premium

Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024