Stor studie: Nya tjänster och ny teknologi kan lyfta hotellens intäkter
Resesajten Skift och Oracle Hospitality frågat över 600 hotellchefer och
5 000 kunder om deras förväntningar på hotellens framtida service.
I ”Hospitality in 2025” är fokus på hur tekniken kommer att användas för
att utveckla gästfriheten och upplevelsen av boendet. Text: Janne
Sundling
”Branschen står bara i början av den teknologiska utvecklingen jämfört med andra branscher”
Men de konstaterar också att det finns utvecklingsmöjligheter, trots att World Travel and Tourism Council prognostiserar att rese- och turistbranschen i år kan komma upp i en omsättning på 8,6 biljoner dollar – alltså 8 600 000 000 000 dollar.
Det handlar mycket om teknologin i mötet med gästerna. Den teknologi som kom till bred användning under pandemin, som kontaktlös incheckning, har blivit till en ”bottenplatta” och kommer att utvecklas på flera områden, menar rapportförfattarna.
Men, menar de, branschen står bara i början av den teknologiska utvecklingen jämfört med andra…
Har du redan Premium? .
Läs vidare med Premium
Ingår
Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete