Annons:

Premium

Stor studie: Nya tjänster och ny teknologi kan lyfta hotellens intäkter

Resesajten Skift och Oracle Hospitality frågat över 600 hotellchefer och 5 000 kunder om deras förväntningar på hotellens framtida service. I ”Hospitality in 2025” är fokus på hur tekniken kommer att användas för att utveckla gästfriheten och upplevelsen av boendet. Text: Janne Sundling

”Branschen står bara i början av den teknologiska utvecklingen jämfört med andra branscher”

Men de konstaterar också att det finns utvecklingsmöjligheter, trots att World Travel and Tourism Council prognostiserar att rese- och turistbranschen i år kan komma upp i en omsättning på 8,6 biljoner dollar – alltså 8 600 000 000 000 dollar.

Det handlar mycket om teknologin i mötet med gästerna. Den teknologi som kom till bred användning under pandemin, som kontaktlös incheckning, har blivit till en ”bottenplatta” och kommer att utvecklas på flera områden, menar rapportförfattarna.

Men, menar de, branschen står bara i början av den teknologiska utvecklingen jämfört med andra…

Har du redan Premium? .

Läs vidare med Premium

Ingår

  • Exklusiva analyser och sammanställningar av data för branchen
  • Unika intervjuer med reseindustrins viktigaste makthavare
  • Artiklar med tips och råd om hur du blir effektiv i ditt arbete
  • Och mycket, mycket mer!

Köp Premium

Reseproducent till Rolfs Travel Group
Sista ansökningsdag:
4 december 2022
FÖRSÄLJNINGSCHEF TILL ELITE HOTELS I LUND OCH MALMÖ
Sista ansökningsdag:
5 december 2022