Annons:

Travel Support köper nytt system som ska spara manuellt arbete och pengar

Travel Support (Sveriges största kedja av oberoende resebyråer) och danska Nordic NDC tecknar ett ramavtal där Travel Supports 95 resebyråmedlemmar får tillgång till marknadsledande tekniklösningar för flygbokning och dataintegration. Nordic NDC kommer att tillhandahålla det verkliga bokningsverktyget "Symphony" från AARON GROUP, som ger tillgång till flygbolagens innehåll, priser och tilläggstjänster via NDC, lågprisbolag och Amadeus i ett enda bokningsverktyg, enligt ett pressmeddelande.

Med Nordic NDC:s lösning för dataintegration ”Atlas” kan byråerna automatisera dataflödet direkt från Symphony till byråns backoffice-system. Denna helhetslösning kommer att hjälpa byråerna att bli de mest avancerade och konkurrenskraftiga byråerna i Sverige, med det mest flygbolagsanpassade innehållet och datahanteringen. Med Atlas kommer byråer som också använder Lufthansa BookaGroup/SPRK-lösningen för gruppbokningar att kunna ta emot data direkt från SPRK till sitt backoffice-system. Detta kommer att hjälpa byråerna att spara mycket manuellt arbete, men också spara på GDS-avgifter för biljettförsäljning, enligt ett pressmeddelande.

– Det nya partnerskapet med Nordic NDC kommer att hjälpa våra medlemmar att ligga i framkant i den övergång till reseteknik som sker i branschen just nu. När Symphony och Atlas väl är fullt implementerade kommer varje byrå att ha den mest uppdaterade och effektiva serviceuppläggningen, vilket kommer att ge våra kunder en bättre upplevelse.  

I takt med att allt mer flygbolagsinnehåll flyttas bort från de gamla Edifact-baserade distributionssystemen (GDS) kommer Travel Supports medlemsbyråer att dra nytta av det växande antalet flygbolag som är tillgängliga via NDC och LCC-kanalerna via vår centrala installation i vårt biljettkontor ”Ticket&Tours” eller via en lokal installation på byrån. Implementeringarna börjar nu och vi är redo att betjäna våra kunder med nya NDC-biljetter från alla flygbolag som flyttar över innehållet till NDC-kanalen, säger Hans Nohrenius, Travel Support i ett pressmeddelande och fortsätter: 

– Från och med den 1 september 2023 kommer SAS också att införa NDC i sin distribution och kommer också att flytta vissa biljettyper från de nuvarande kanalerna. Våra medlemmar kommer att vara redo att betjäna SAS NDC också. 

Tony Byström, Travel Support i ett pressmeddelande:

– Symphony har redan införts i vår byrå ”Ticket & Tours” och våra medlemmar kan börja använda tjänsten. Ticket & Tours fokuserar på biljetttjänster för resebyråer. Vi erbjuder snabb och personlig service från erfaren personal med gedigen kunskap. Vi fungerar som en neutral partner till resebyrån och erbjuder en komplett eller kompletterande biljettjänst så att resebyrån kan fokusera på det viktigaste, nämligen kunden. Biljetter, omskrivningar, återbetalningar, oanvända e-biljetter osv. – vi hanterar allt detta och mycket mer till en förmånlig prissättning. Vi arbetar för närvarande i Amadeus, Sabre och Travelport. Med Symphony har vi tillgång till mer än 35 NDC-flygbolag och 150+ LCC-flygbolag och våra medlemmar kan erbjuda våra kunder de bästa tillgängliga priserna och tilläggstjänsterna. 

Peter Skieller, Nordic NDC i ett pressmeddelande:

– Travel Support är det perfekta exemplet på en grupp byråer som fokuserar på att ligga i framkant när det gäller ny teknik. Med den nya lösningen kommer Travel Support säkert att utmana de stora globala TMC-byråerna på den svenska och skandinaviska marknaden med bättre produkter och tjänster, särskilt inom NDC. Som det ser ut just nu är de globala TMC:erna långt ifrån att ha några fullt fungerande NDC-lösningar i Norden för tillfället.  I denna ”lucka” finns det alltså många möjligheter för små och medelstora byråer att ta sig in på den nordiska marknaden för affärsresor för företag. Och Travel Support kommer att leda vägen. 

Kommentarer är stängda.

Area Sales Manager till Stockholm
Sista ansökningsdag:
5 juni 2024
Flygtaxis Support söker nya medarbetare
Sista ansökningsdag:
4 juni 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024