Annons:

Anna Lundén, Press & Promotion Manager Sweden för Atout France.

Atout France satsar på Travel News Market: ”Slow tourism är framtiden”

För femte gången deltar Atout France som utställare på Travel News Market i Stockholm. Med fokus på hållbarhet, slow tourism och aktiva resor vill de locka svenska researrangörer till Frankrike – och samtidigt skapa nya affärsmöjligheter för sina franska partners.

Varför deltar ni som utställare på TNM i Stockholm den 27 november?
–Som ett av de största turistländerna i världen, är det viktigt att vara med och synas, samt att ge möjligheten till våra partners att få komma och träffa den svenska marknaden, säger Anna Lundén,  Press & Promotion Manager Sweden för Atout France.

Vem eller vilka vill du helst träffa på TNM?
– Vi önskar träffa researrangörer, så som MICE, turoperatörer, resebyråer och andra som önskar inspiration och information för att kunna hjälpa dem programera deras kunders resor till Frankrike.

Hur många gånger har du varit med?
– Jag tror detta blir femte gången i år.

Varför ska man boka möte och träffa er – har ni någon nyhet att berätta?
– Atout France finns där för att informera om Frankrike generellt, medan våra franska partners (hotell och destinationer), hjälper till med just deras produkt och dess nyheter.

Vilken trend i resebranschen tycker du är mest spännande just nu?
– Slow tourism, att resor i lugnare takt med hållbarhet i fokus blir mer och mer populärt tycker vi om, det finns så otroligt mycket av den varan i Frankrike.

Vad hoppas du få med dig hem efter mässan – förutom visitkort?
– Nya kontakter för våra partners, som faktiskt kommer hit för just new business. Men även för att bibehålla redan existerande kontakter och kunder. 

Personliga delen 
Namn: Anna Lundén
Titel: Press & Promotion Manager
Företag: Atout France
Antal anställda: Nio (i den nordiska organistationen)

Om du fick bjuda hela branschen till en destination – vart skulle vi åka och varför?
– Jag måste egentligen vara opartisk här, men varför inte Lyon? En underbar stad, med gångavstånd till nästan allt, vacker arkitektur, fantastisk mat (och vin) med massor av roligt att se och göra.

Vilken nyhet eller lansering ser du mest fram emot att dela under mässan?
– Det får ni se på mässan ☺

Vilken är den största förändringen du ser i hur människor reser idag jämfört med för fem år sedan?
– Som jag nämnde innan, slow tourism samt aktiva resor. Fler och fler vill ha aktiviteter så som cykling och vandring på sina resor, det är inte bara sol och bad på semestern längre.

Här kan du läsa mer om Travel News Market – den 27 november på Annexet, Avicii Arena i Stockholm >>

Relaterade artiklar

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna
berghansen
VD/Country Manager till Berg-Hansen
Sista ansökningsdag:
30 september 2025