Annons:

Foto: Kalle Lund

Bildextra: Succé för Travel News Market

Under torsdagen arrangerades Sveriges största mässa för reseindustrin i Annexet i Stockholm. Över 200 montrar och drygt 2 000 förbokade möten skapade härlig energi och många nya kontakter.

– Det är ett väldigt komplext arbete att planera för en mässa av den här storleken, så i dag är jag oerhörd glad över att vi lyckades så pass bra. Allt blev inte perfekt, men på det hela taget blev det väldigt lyckat. Nästa år blir mässan ännu bättre, säger Emmelie Johansson, ansvarig för event och marknadsföring på Travel News.

Dagen inleddes med ett välbesökt frukostseminarium i regi av Michael Schüller, vd för Svenska Möten och Fredrik Hermelin, general manager för SBTA.

På eftermiddagen arrangerades två seminarier som också lockade stor publik.

Business Travel & Aviation Summit med Claes Pellvik, Vings kommunikationschef, som moderator lyfte fram aktuella ämnen inom flyg och affärsresor. Deltog i panelen gjorde:

Paula Khalil, Head of Nordic Markets – Leisure & Specialty på SAS, Ståle Zahl, direktör för företagsförsäljning på Norwegian, Gunnar Gunnarsen, direktör för försäljning och affärsutveckling på Berg-Hansen, Jonas Bodin, vd på JB Travel, Håkan Bäverstrand, Sverigechef på Lufthansa och Anders Bohlin, Commercial Director & Managing Director på American Express Global Business Travel.

The Renaissance of Package Tours var rubriken på seminarium nummer som Kajsa Beusang modererade. Medverkade här gjorde: Thomas Legaard, Managing DirectorGlobetrotter, Daniel Giray, sportchef på Apollo, David Karlsson, vd för Jambo Tours/Temaresor/Swansons och Joacim Ericsson, vd för Världens Resor.

Dagen avslutades med en välbesökt AW.

– Det är väldigt viktigt och värdefullt med en dag då hela branschen träffas. Travel News Market har nu efter nio år blivit en institution, som folk planerar för i god tid. Nästa år blir det tioårsjubileum och då siktar vi på nya rekord, säger Nils Norberg, vd, Travel News.

Så här sammanfattar Marjorie Sundström från Rua Hospitality dagen i ett inlägg på Linkedin.

”Den allmänna uppfattningen efter årets Travel News Market är att det verkligen stack ut som en framgång. En stark mix av insikter — och minst lika värdefullt, möjligheten att möta nya branschkontakter och återknyta med gamla kollegor.

Här är några insikter från mig:

  • Hybridarbete fortsätter att forma mötesformaten, med större fokus på engagemang och gemenskap.
  • Mycket små (0–15) och större (50+) möten ökar, medan mellanstora grupper skalas tillbaka.
  • AI är nu helt integrerat i det dagliga arbetet, vilket väcker viktiga säkerhetsmässiga och etiska frågor.
  • Trots ekonomiskt tryck fortsätter företag att investera i teamaktiviteter — till och med fullständiga hotellbokningar.
  • Och även om digitala verktyg effektiviserar processen är det den personliga kontakten som i slutändan styr besluten. Energin på mässgolvet gjorde det mycket tydligt.”
Foto: Kalle Lund
Michael Shüller, vd för Svenska Möten. Foto: Kalle Lund
Foto: Kalle Lund
Travel News vd Nils Norberg tillsammans med en av utställarna. Foto: Kalle Lund

Kommentarer

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna