Annons:

Därför är Malaysia på Travel News Market

Här berättar Helen Eriksson om "sitt" land Malaysia och varför man för andra året är med på Travel News Market den 7 november i höst.

Varför ska ni vara med på Travel News Market den 7 november?
Vi vill synas på den svenska marknaden igen och kommer i år med flera lokala agenter, hotell och andra representanter från hela Malaysia.
Vem på mässan vill ni helst träffa?
Alla som har/kan få intresse av att marknadsföra Malaysia
Har du varit på mässan förr och om ja, vad minns du? Ja, vi var med förra året och tyckte det var en bra plattform för att träffa svenska resebranschen.
Berätta om Malaysia?
Malaysia har otaliga möjligheter och kontraster med något att erbjuda alla – oavsett ålder och intressen. Malaysia Truly Asia är definitivt en passande beskrivning då Malaysier främst har kinesiskt, indiskt eller malajiskt ursprung. Det finns dessutom otaliga etniska grupper som faller under Orang Asli (ursprungsfolket) t.ex Ibanfolket på Borneo och blandkulturer som skapats när besökare och erövrare kom till Malaysia historiskt sett. Till exempel har vi Malaysier med portugisiskt ursprung som talar uråldring portugisiska och bevarar seder och matlagning. Vi har också vad som kallas peranakan kulturen som bildades när handelsmän från kina gifte sig med med malajiska fruar. Baba kallas männen och kvinnorna Nyonya. De olika folkgrupperna har egna traditioner, religioner, seder och kök så det finns ett otroligt intressant mångfald. Detta stora utbud finns också  när det gäller destinationer; internationell storstad som Kuala Lumpur, Historisk städer som Malacca och Georgetown (Penang) som båda har UNESCO Heritage Site status, uråldrig jungle som man kan främst kan besöka i national parkerna Taman Negara och Belum på Malaccahalvön och Malaysiska Borneo Sabah och Sarawak, vackra öar och stränder som Langkawi, Perhentian och Gaya t.ex, berg, grottor teplantage och olika special intressen så som dykning, golf och fågelskådning och så vidare. Tropiskt klimat d.v.s sommar året om. Malaysia är definitivt en oupptäckt pärla!
Största nyheten från er 2019?
Det händer ju så mycket i Malaysia hela tiden med det är ju t.ex visit Sarawak year 2019 och du kan hitta mer information om detta här.
Besöksnäringens största utmaning?
Att hitta rätt balans för hållbar turism för framtida generationer
****

Namn: Helen Eriksson (Nasha)

Titel: PR & Marketing Consultant – Nordics & Baltic

Familj: Johan 26 och Sara 23

Ålder: 52

Bor: Solna

Senaste resa: Baltikum

Reser jag aldrig utan: Adaptor och laddare

Favorithotell: Alla underbara hotell i Malaysia

Favoritreseapp: Google maps

Flygbolag som jag åker helst med: Många bra men lutar numer åt Qatar då de snart flyger på 3 destinationer i Malaysia

Favoritdestination bortom min egen: Sydafrika

Min drömresa: Flodsafari på Borneo med mina barn

Detta vet vi inte om dig: Jag har bott mycket längre i Malaysia än i Sverige.

Här bokar du din plats på mässan. Helt gratis.

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024