Annons:

De ska utveckla Nordens största B2B-resemässa

Travel News Market har fått två nya mässgeneraler: Paulina Lund och Luke Boulton. Här berättar de som sina planer för att lyfta eventet ytterligare några snäpp.

”Vi vill att TNM ska fokusera på att tillhandahålla de mest relevanta och högkvalitativa kontakterna för både köpare och leverantörer”

Grattis Paulina Lund och Luke, ni har nytt jobb som mässgeneraler för Travel News Market, varför valde vd Nils Norberg er? 

– Förutom charm var vår erfarenhet troligen nyckeln. Tillsammans har vi samlat på oss mer än 36 års erfarenhet inom både resebranschen och mäss- och evenemangsbranschen, med olika fokusområden, men båda med stor passion för resor och att knyta samman människor personligen. 

Varför valde ni att arbeta med Travel News Market? 

På TNM såg vi ett bra upplägg och i Nils en chef med vad vi anser vara rätt värderingar och synsätt för att utveckla detta till ett riktigt bra evenemang. 

Berätta lite om er bakgrund?

Som nämnt har vi flera års erfarenhet av både resor och evenemang, eftersom vi har arbetat inom dessa områden sedan i stort sett början av våra karriärer. Paulina har en masterexamen i konferens- och evenemangsmanagement från University of Westminster och började sitt arbetsliv inom detaljhandelsresebranschen i Sverige, innan hon flyttade till London för att arbeta med en av världens största utställnings- och evenemangsarrangörer, Reed Travel Exhibitions. Hennes fokus under den tiden var att leda Hosted Buyer-programmen på bland annat IBTM World, IBTM Arabia och lanseringen av WTM Africa och IBTM America.

Jag Luke har en utbildning på lärarnivå innan jag ändrade riktning till lyxresesektorn och arbetade på ILTM Cannes med Reed Travel Exhibitions. Detta var början på en resa som slutade med att jag arbetade med Reed i cirka 10 år, med ett avbrott på två år då jag bodde, arbetade och utforskade i Kanada. Efter ILTM arbetade jag i Mellanöstern med Arabian Travel Market (ATM), inom b2b-golfbranschen med International Golf Travel Market (IGTM) och jag startade också ett helt nytt evenemang, International Ski Travel Market (ISTM).   

Idag driver ni också International Ski Travel Market & International Alpine Travel Market, berätta gärna mer: 

År 2023 fyller vår bebis med det intressanta namnet ISTM tio år! Redan 2012 kom vi på idén om att ge IGTM en lillebror, med visionen att ge en ganska fragmenterad b2b-skidbransch ett hem och en chans att samlas.  

Efter några år av hårt arbete flyttade vi till Sverige och lämnade Reed, men tog med oss vår bebis, eftersom vi kände att vi måste fortsätta att utveckla den, trots dess utmanande natur. År 2022 har vi nu etablerat ISTM som ett ledande evenemang för b2b-skidresebranschen och är redo för nästa fas. Observera att möjligheten att ofta resa till bergsdestinationer och åka skidor i alla möjliga svängar inte alls har något att göra med vårt beslut att arrangera och arbeta med detta evenemang!

Hur vill ni utveckla Travel News Market?

Genom att bygga vidare på en redan framgångsrik plattform vill vi att TNM ska fokusera på att tillhandahålla de mest relevanta och högkvalitativa kontakterna för både köpare och leverantörer. Eftersom tid och tillgänglighet blir alltmer värdefulla i vår snabbt föränderliga värld vill vi se till att dessa kontakter skapas så smidigt som möjligt på TNM. 

Vi ser också att TNM är en viktig knytpunkt för den svenska och nordiska utresemarknaden, men i takt med att b2b-resor utvecklas och gränserna mellan inkommande och utgående resor suddas ut, vill vi se till att de nordiska destinationerna och produkterna också drar nytta av att vara värd för kollegor i branschen från hela världen. Detta innebär också att vi måste få internationella köpare av hög kvalitet till vår dörr för att personligen upptäcka denna fantastiska region som vi kallar hem och för att koppla dem till de passionerade människor som arbetar med det.

Hur säljer man en mässa på bästa sätt?

Genom att inte behöva sälja den. Att bygga upp utställningen på bästa möjliga sätt, vilket innebär att det stora fokuset ligger på att se till att rätt personer är där och med ett effektivt system för möten. Att sedan låta folk få veta om den. Om du gör det här rätt kommer kunder och delegater att vara mycket medvetna om att deras investeringar i pengar och tid ger avkastning.

Vad skulle få dig att byta bransch

När vi slutar njuta av det.

Namn: Luke Boulton och Paulina Lund

Titel: Projektledare

Familj: Båda har två barn, en pojke och en flicka.

Bor: Stockholm 

Senaste resa: Schweiziska Alperna

Favoritnyckeltal: Kundnöjdhet 

Favorithotell: Paulina – Azura, Benguerra Island, Moçambique / Luke – Villa D’Este Cernobbio, Italien

Favoritfärjebolag: Destination Gotland

Favoritreseapp: Googlemaps

Flygbolag som jag åker helst med: SAS 

Favoritdestination: Paulina – Italien / Luke – Alla berg plus Kanada 

Min drömresa: Paulina – Skidåkning och mat i Japan / Luke – Skidtur i Europa följt av en biltur längs Amalfikusten med många stopp

Detta vet vi inte om er: Vi är gifta.

Läs mer om mässan den 10 november här!

Och boka din monter här.

4 kommentarer

  1. Pelle: LYCKA TILL Paulina & Luke🙏 PS. Jag visste att ni är gifta❤️
  2. Maja L: Grattis, vad spännande!
  3. Urban: Har man en alt uppfattning om vad som behöver göras så censureras man av red. Man skall vara lojal med branschen och red. Ingen avvikande info.
    • Travel News: Det är ingen mänsklig rättighet att skriva inlägg på Travel News sajt. Med vänlig hälsning Viggo Cavling