Varför ska Visit Norway vara med på Travel News Market den 11 november?
Nu gäller det att ta vara på det vi har i vår närhet. Och Norge är nära och står redo att ta emot våra resenärer. Visit Norway har massor av nyheter, produkter för både grupp- och privatresor vi gärna vill berätta om. Äventyr, kultur, mat och dryck, magiska under, city-breaks och naturupplevelser bland mycket annat spännande. Norge har allt för alla, året runt. Och dessutom fokuserar Visit Norway på den hållbara resan med mottot ”Big Impact, small footprints”.
Vem på mässan vill ni helst träffa?
Vi vill gärna träffa er som jobbar med MICE och tour-operators som vill inkludera Norge i sin portfölj. Åsså vill ju träffa DIG som läser detta, det var ju så länge sedan!
Berätta om situationen för er just nu?
Vi är så glada just nu! Norge har nyligen lättat på inreserestriktionerna till landet vilket gör att vi kan välkomna så många fler svenskar! Affärer och företag börjar återgå till ”det nya normala”, restauranger och arrangemangsarenor har öppnat upp. För alla som jobbar inom turismen är det stor lättnad och man jublar för att businessen är på väg tillbaka och låter hälsa med öppna armar – Välkommen tillbaka till Norge!
Nåt mer ni vill säga?
Tillsammans står vi starkare än någonsin och vi måste verkligen jobba så. Mer samarbeten och nätverkande för att kunna nå ut med våra budskap och produkter. Värdskapet måste stå i centrum!
Namn: Lisen Espeland
Titel: Travel Trade Specialist
Familj: Man, dotter och vovve
Bor: Kolvik
Senaste resa: Till Sveriges Trädgård – Blekinge
Reser jag aldrig utan: Champagnekork
Favorithotell: Eriksberg Vilt och Natur
Favoritreseapp: Wallet 😊
Flygbolag som jag åker helst med: Det som passar där och då.
Favoritdestination bortom min egen: Utah
Min drömresa: En vinresa till Ribera del Duero i Spanien. Mitt favoritområde när det kommer till vin.
Detta vet vi inte om dig: Jag är utbildad sommelier.