Annons:

“Kryssningssemester ska bli den nya chartern”

Den 10 november är det Travel News Market, reseindustrins epicentrum sedan många år. En av årets många utställare är MSC Cruises. Här berättar bolagets marknadschef Adam Aletto varför man är med på resan. - Det är viktigt att bygga vårt varumärke samt utbyta idéer och få inspiration från andra företag i branschen.

“Kryssningspenetrationen är fortfarande ganska låg i Norden, vi behöver synas både offline och online för att få synlighet och utbilda potentiella kunder och befintliga partners om vad kryssningssemester egentligen är”

ANMÄL DIG TILL MÄSSAN HÄR!

Berätta varför du ställer ut på Travel News Market den 10 November? 

– Tråkigt och klyschigt svar kanske, men det är ett viktigt tillfälle att träffa representanter från resebranschen i Sverige och Skandinavien. Det är viktigt att bygga vårt varumärke samt utbyta idéer och få inspiration från andra företag i branschen.

Berätta varför den nordiska marknaden är viktig för er?

– För MSC Cruises Scandinavia är Norden våra marknader, försäljningen i Sverige, Norge, Danmark och Finland har verkligen kommit igång igen 2022. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm men vi verkar i fyra länder med olika behov och olika preferenser, vi måste synas på alla marknader med anpassade erbjudanden därför behöver vi komma ut och ta pulsen på marknaden. Kryssningspenetrationen är fortfarande ganska låg i Norden, vi behöver synas både offline och online för att få synlighet och utbilda potentiella kunder och befintliga partners om vad kryssningssemester egentligen är. Det är inte är så dyrt som folk tror, det är inte bara seniorer som kryssar, du kommer inte att bli uttråkad ombord, det handlar om att utbilda, nå ut och motverka fördomar som finns eftersom den allmänna kunskapen fortfarande inte är tillräckligt bra.

”Vi har tagit många marknadsandelar både vad gäller försäljning och varumärkeskännedom, det är otroligt kul att se”

ANMÄL DIG TILL MÄSSAN HÄR!

Hur ser du den att den nordiska marknaden kommer utvecklas framöver?

– Kryssningsbranschen kommer att bli mycket större i Skandinavien, med tanke på de oroliga tiderna vi står inför är det viktigt att visa vilken otrolig valuta för pengarna det är att boka en kryssningssemester. Kryssningssemester ska bli den nya chartern, skillnaden är att kunden hinner uppleva mycket mer än under en vecka under en kryssning jämför med vad de hinner uppleva på ett ”vanligt” All Inclusive-hotell.

Vem ser du framemot att träffa på Travel News Market?

– Jag ser personligen fram emot att träffa våra konkurrenter och vänner från andra kryssningsrederier. Det är en vänlig ton sinsemellan, konkurrenssituationen är sund och den får oss alla prestera bättre.

Hur är läget för er just nu? 

– 2022 har varit ett speciellt år men otroligt roligt på samma gång. Vi har fått starta om från noll efter pandemin, kurvan går stadigt uppåt för varje månad. Vi har tagit många marknadsandelar både vad gäller försäljning och varumärkeskännedom, det är otroligt kul att se. Under slutet av 2022 lanserar vi två nya fartyg, MSC Seascape som kommer att ha sin premiärsäsong i Karibien och MSC World Europa, världens största LNG-drivna kryssningsfartyg. En helt ny fartygsklass och en ny standard för kryssningsindustrin, vår slogan ”Welcome to the future of cruising” passar onekligen bra in. MSC World Europa kommer att tillbringa sin första säsong i Emiraterna och besöker bland annat Dubai, Abu Dhabi och Doha.

Någonting du vill tillägga?

– Håll utkik efter MSC Cruises 2023, mycket spännande saker kommer att hända!

Adam Aletto, Titel: Marketing Manager MSC Cruises Scandinavia.

Namn: Adam Aletto

Titel: Marketing Manager MSC Cruises Scandinavia

Familj: Flickvän

Bor: Stockholm 

Senaste resa: Reste runt i Italien under 3 veckor i sommar  

Reser aldrig utan: Snus 

Favorithotell: MSC Seaside

Favoritreseapp: Omio 

Flygbolag som jag helst åker med: Jag är väldigt simpel, har inte några preferenser när det kommer till flygbolag.

Favoritdestination bortom min egen: Italien generellt 

Min drömresa: Verkligen utforska Israel 

Detta vet vi inte om dig: Fråga mig vad som helst om fotboll, jag är en riktig fotbollsnörd.

ANMÄL DIG TILL MÄSSAN HÄR!

Kommentarer är stängda.

Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024
Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024