En av nyheterna i år är vår svenska del Meet Sweden med ett 30-tal leverantörer från Sverige. Som vanligt väntar ett digert program för mässans besökare med seminarier och hearings om läget i reseindustrin. På kvällen blir det en storslagen fest med liveband och prisutdelning till de hetaste destinationerna 2025.
Läs mer: Hearings om event, flyg och leisure på Travel News Market
Läs mer: De kan vinna Stora RES-priset Destination 2025
Asila Al-Ghafri, Head section of MarketingDet är åttonde gången som detta event går av stapeln grundat av Travel News vd och ägare Nils Norberg. Han såg en lucka och sprang fort när den klassiska TUR-mässan meddelade sin nedläggning. Norberg bestämde sig för att knipa den klassiska B2B-dagen torsdag på TUR och göra den till Travel News. Den klassiska TUR-mässan på Svenska mässan i Göteborg kollapsade under sin egen tyngd. Norbergs affärsidé blev att fokusera på det professionella mötet mellan leverantörer och köpare i reseindustrin. Att röra ihop allt från den stora allmänheten till bussbolag via charterarrangörer och flygbolag tillhör en svunnen tid, den soppan blir så tunn att ingen tycker att den smakar gott. (Möjligen bortsett från den som äger mässhallen…)
Våra mässgeneraler är Luke Boulton och Paulina Lund. De har stor erfarenhet av professionella mässor runt om i världen och har lyft arrangemanget och vår handelsplats ytterligare många snäpp. Idag säljer vi inte kvadratmeter på ett mässgolv utan i första hand professionella affärsmöten.
Läs mer här: Fredagskrönikan: Därför är Travel News Market reseindustrins egen julafton