Annons:

Visit Flanders: ”Travel News Market en viktig mötesplats”

Visit Flanders ska vara med på Travel News Market den 5 november. Här berättar Hanna Johansson Skandinavisk representant för Visit Flanders varför. " för oss. Det finns ingen liknande plattform i Skandinavien där vi kan träffa så många potentiella samarbetspartner på en gång. Samtidigt är det väldigt givande att möta andra från branschen och kanske få lite nya idéer och tankar."

Varför ska Visit Flanders vara med på Travel News Market den 5 november? 

Travel News Market är en viktig mötesplats för oss och en bra plattform för branschen. Vi kommer hit för att träffa nya och gamla samarbetspartners samtidigt som vi vill inspirera fler till att kika närmare på Flandern, som ju fortfarande är lite av en ”hidden gem” i Europa. För oss är det också viktigt, att visa att det är okej att ge sig ut och resa igen. Att våga resa och mötas. Det budskapet behöver vi föra ut gemensamt.  

Vem på mässan vill ni helst träffa? 

Vi vill gärna träffa dem som säljer och paketerar resor. Vi upplever att fler och fler fokuserar på resor till Europa och dem vill vi gärna träffa och inspirera. Självklart vill vi även träffa dem som redan säljer resor till Flandern med stort engagemang – både gamla och nya samarbetspartners. 

Allt vet inte vad ni gör – berätta, vad är Visit Flanders?

Visit Flanders är den officiella turistorganisationen för regionen Flandern i norra Belgien. Det är här som man talar flamländska/holländska (i södra Belgien talar man franska) och här ligger städer som Brygge, Antwerpen, Gent och även Bryssel. 

Det är Visit Flanders’ uppdrag att marknadsföra regionen som resmål för både turister och för dem, som reser i jobbet eller rent av organiserar kongresser och events. Samtidigt är organisationen delaktig i produktutvecklingen i regionen och här fokuseras det mycket på det fantastiska kulinariska arv som Flandern är känt för (tänk belgisk choklad och öl) samt den otroliga konst- och kulturskatt som kan upplevas när man besöker Flandern. 

Ni har ju varit på mässan tidigare. Varför?

Som sagt, så är Travel News Market en viktig mötesplats för oss. Det finns ingen liknande plattform i Skandinavien där vi kan träffa så många potentiella samarbetspartner på en gång. Samtidigt är det väldigt givande att möta andra från branschen och kanske få lite nya idéer och tankar. 

Namn: Hanna Johansson

Titel: Skandinavisk representant för Visit Flanders

Familj: Särbo + två bonusbarn 

Bor: Flensburg, Tyskland

Senaste resa: Jag pendlar till kontoret i Danmark minst en gång i veckan, räknas det? Sista jobbresan gick till Malta i mars och i somras testade vi Polen för första gången. 

Reser jag aldrig utan: Min telefon – den fyller ju så många funktioner idag 

Favorithotell: Jag har haft nöjet att bo på One & Only The Palm i Dubai. Det är svårt att toppa. Annars finns det en del mysiga tält-camps i Kenya som jag gärna vill tillbaka till. 

Favoritreseapp: Google Maps

Flygbolag som jag åker helst med: Det beror helt på vilken destination och vem som tar mig dit snabbt och bekvämt.

Favoritdestination bortom min egen: Kenya!

Min drömresa: Hade varit häftigt att bestiga Kilimanjaro en dag.

Detta vet vi inte om dig: Känd i umgängeskretsen för mina smarriga kakor och tårtor. Dock ska det sägas, att man kommer ganska långt i Tyskland med exotiska bakverk som kladdkaka och jordgubbstårta. 

BOKA DIN PLATS PÅ TRAVEL NEWS MARKET 2020 HÄR!

Kommentarer är stängda.