Annons:

Därför deltar Discover America på Travel News Market

Den 5 november kör vi Travel News Market. En av utställarna blir Discover America och Johnny Gardsäter: "Just nu pågår en stor kampanj, för att ytterligare stärka den inhemska turismen, genom US Travel Associations och Let´s Go There Coalitions initiativ ”Let´s Go There”.

Varför ska Discover America vara med på Travel News Market den 5 november?

Drömmen om Amerika. Alla behöver något att se fram emot!

Att uppleva sitt eget närområde, eller till och med resa i sitt eget hemland, är otroligt uppskattat och har legat högt på agendan ett bra tag nu. Men att börja planera, boka och se fram emot en långresa till USA är något väldigt speciellt.

Discover America kommer, med stöd av sina medlemmar, Brand USA och Amerikanska Ambassaden göra sitt yttersta, för att resebranschen ska vara väl förberedd när resandet till USA börjar ta fart.

Vem på mässan vill ni helst träffa?

Vi träffar gärna de som säljer, paketerar eller arrangerar resor till USA. Vi vill även förmedla kontakter, så att de som ska resa själva eller sätta ihop en resa till en kund, ska få så bra information som möjligt.

Berätta om läget för turism i USA just nu?

Just nu pågår en stor kampanj, för att ytterligare stärka den inhemska turismen, genom US Travel Associations och Let´s Go There Coalitions initiativ ”Let´s Go There”. När det sedan är dags för den internationella turismen att ta fart på riktigt så kommer de olika städerna, staterna, attraktionerna, hotellen och nationalparkerna stå redo med öppna armar och välkomna resande från hela Skandinavien.

USA kommer att vara väl förberedda på ett säkert och hållbart sätt, när det internationella resandet väl kommer igång. ”When it´s time for you, we´ll be ready!

 

Ni har ju varit på mässan många gånger. Varför?

Det är viktigt med en lokal mötesplats för resebranschen.

Discover Amerika är så nära en amerikansk turistbyrå man kan komma och vi jobbar tillsammans med våra medlemsföretag på att öka resandet mellan Sverige och USA. En viktig del av detta arbete är att träffa resebyråer och researrangörer som redan säljer och paketerar resor till USA. Men även träffa nya aktörer som vill ha information och kontakter.

I tillägg till Travel News Market kommer vi ha egna arrangemang/Discover America Seminarier i Stockholm, Malmö och Göteborg under 2021.

****

Namn: Johnny Gardsäter

Titel:  Ordförande Discover America Sweden

Familj: Fru och tre barn

Ålder: 54

Bor: Strömma, Värmdö i Stockholms Skärgård.

Senaste resa: Det har varit mycket på hemmaplan senaste tiden, så det har blivit många nationalparker, vandringsleder, utflykter i skärgården och motorcykelturer. Sverige är fantastiskt men lite reseabstinens har jag.

Reser jag aldrig utan: American Express.

Favorithotell: Det är många men ett par intressanta som jag besökt relativt nyligen är Sanders i Köpenhamn och Hotel Figueroa i LA.

Favoritreseapp: Google Maps och ibland Tripadvisor.

Flygbolag som jag åker helst med: Det är många som är bra men de jag använder mest är SAS, Norwegian, Finnair och Virgin Atlantic. Hoppas att jag får prova lite fler i snar framtid.

Favoritdestination bortom min egen: Syftet med resan avgör oftast men många bestående minnen har jag från St. Anton, Franska Polynesien och numera också från olika delar av Sverige.

Min drömresa: En längre roadtrip med motorcykel utomlands.

Detta vet vi inte om dig: På fritiden åker jag gärna motorcykel och spelar ishockey. Jag spenderar en hel del tid i ishallen, med att hjälpa till att träna ungdomar och ett damlag i ishockey.

Mer information om att ställa ut eller besöka mässan hittar du HÄR

 

Kommentarer är stängda.

Konferenssäljare med inriktning utveckling!
Sista ansökningsdag:
1 maj 2024
Ticket Privatresor söker Junior Product Manager
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Vector Nordic söker operativ VD!
Sista ansökningsdag:
30 april 2024
Innesäljare till Stockholm Meeting Selection AB
Sista ansökningsdag:
9 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024