Annons:

Annons:

Japan utser AVIAREPS till representant i Norden

Japans nationella turistorganisation (JNTO) har utnämnt Aviareps att representera dem som PR- och handelsrepresentations-agent på den nordiska marknaden (Sverige, Danmark, Finland, och Norge). Aviareps uppdrag är att visa upp Japan som en mångfacetterad turistdestination på hela den nordiska marknaden i handel, media och i olika konsumentgrupper, enligt ett pressmeddelande.

Antalet besökare från Norden till Japan översteg 141 000 år 2019 med en årlig tillväxttakt på 6,3 procent. Det var det högsta registrerade antalet besökare från regionen någonsin, och JNTO strävar efter att stimulera till ytterligare ökad tillväxt på marknaden.

Tomohide Ichikawa, Executive Director på JNTO London Kontor, säger i ett pressmeddelande: ”I den närmaste framtiden kommer det nya normala ”att omforma människors resepreferenser. Japan har mycket att erbjuda som turistdestination och är angelägna om att välkomna besökare från Norden, till den stora mängd upplevelser som erbjuds, inklusive unika naturlandskap, regionala kulturer och storstadsresor. Vi är mycket glada över att ha Aviareps som vår partner och ser fram   emot att arbeta med dem för att stärka våra  marknadsföringsstrategier i nära samarbete med nordiska  medier och resebyråer.”

Thomas Drechsler, Chief Operating Officer Tourism, AVIAREPS, säger:

”Det är en stor ära för Aviareps att representera JNTO på den nordiska marknaden. Våra professionella team på resemarknaden och PR-proffs hjälper till att öka tillväxten och antalet besökare från Skandinavien och Finland.”

Tapani Kauhanen, General Manager Nordic Countries, säger:

”Vi är glada och mycket stolta över att vara de första JNTO-representanterna någonsin på den nordiska marknaden. Vår lokala närvaro i varje nordiskt land är en stor tillgång för att uppnå de uppsatta målen.”

Om JNTO

Japans nationella turistorganisation (JNTO), en offentlig organisation för den japanska regeringen, främjar Japan som en fritids- och affärsdestination med syftet att uppmuntra internationella besökare att söka sig djupare in i japansk kultur och främja utbytet mellan Japan och  övriga världen. JNTO: s kontor i London arbetar på åtta utvalda marknader för att sprida information om Japan, utföra publicitet och utställningar runt resor till Japan, utveckla resandet till Japan och mycket mer. År 2020 utsåg JNTO de nordiska länderna till en ny fokus marknad för strategisk utveckling.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA

Prenumerera gratis på Travel News fullmatade nyhetsbrev och få senaste nytt från reseindustrin varje vardag senast klockan 8.