Annons:

Annons:

Miljonsatsning på varumärket Småland

Smålands Turism, Regionförbundet i Jönköpings län, Regionförbundet i Kalmar län och Destination Småland i Kronobergs län slår för första gången sina påsar ihop och satsar ett mångmiljonbelopp på det gemensamma varumärket Småland.

Projektets budget uppgår till nästan 17 miljoner kronor. Turismorganisationerna satsar tillsammans drygt 9,5 miljoner kronor under tre år från och med nästa år. Utöver det tillkommer pengar från EU:s regionala fond.
 
Projektet innebär en satsning på marknadsföring, kvalitetssäkring och kompetensutveckling.
– Genom samordning, offensiv marknadsföring och utveckling av länens turismföretag kan besöksnäringen nå nya mål och bidra ytterligare till tillväxt och sysselsättning, säger Lena Stävmo vd på AB Destination Småland.
 

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Affärsresesäljare Göteborg och Stockholm
Sista ansökningsdag:
9 oktober 2019
Escape Travel söker digital marknadsförare
Sista ansökningsdag:
23 september 2019
HJÄLP!
Sista ansökningsdag:
16 oktober 2019