Annons:

Annons:

Miljonsatsning på varumärket Småland

Smålands Turism, Regionförbundet i Jönköpings län, Regionförbundet i Kalmar län och Destination Småland i Kronobergs län slår för första gången sina påsar ihop och satsar ett mångmiljonbelopp på det gemensamma varumärket Småland.

Projektets budget uppgår till nästan 17 miljoner kronor. Turismorganisationerna satsar tillsammans drygt 9,5 miljoner kronor under tre år från och med nästa år. Utöver det tillkommer pengar från EU:s regionala fond.
 
Projektet innebär en satsning på marknadsföring, kvalitetssäkring och kompetensutveckling.
– Genom samordning, offensiv marknadsföring och utveckling av länens turismföretag kan besöksnäringen nå nya mål och bidra ytterligare till tillväxt och sysselsättning, säger Lena Stävmo vd på AB Destination Småland.
 

Kommentarer är stängda.

Detur söker Nordic Sales Director
Sista ansökningsdag:
26 februari 2020