Annons:

Annons:

Prins Harry ska hjälpa reseindustrin ställa om

– Hertigen av Sussex har tillkännagett ett nytt globalt partnerskap med syfte att bevara och skydda miljön samt bidra till den lokala ekonomiska samhällsutvecklingen genom att främja hållbar turism inom resebranschen, enligt ett pressmeddelande. ”Travalyst” har skapats för att göra resebranschen till en katalysator för positiv utveckling och för att förändra framtidens resor för alla.

Det här initiativet skapades av hertigen av Sussex tillsammans med ledande tjänsteleverantörer inom resebranschen – Booking.com, Ctrip, Skyscanner, TripAdvisor och Visa – för att ta fram och marknadsföra lösningar som kommer att göra resor mer hållbara. Initiativet samlar globala företag – företag som kopplar samman kunder och operatörer på resemarknaden – så att de kan nyttja sin unika position för att utbilda, öka medvetenheten om och främja positiv förändring inom hållbart resande.

Tanken med ”Travalyst” är att nyttja styrkan och kompetensen inom den globala resemarknaden, främja ökat samarbete över hela branschen samt stimulera och stödja nya lösningar och initiativ inom hållbart resande. De grundande partnerna vill skapa en rörelse av likasinnade företag, organisationer och personer som kämpar för förändring och skapa en mer hållbar framtid för resor.

Hertigen av Essex säger: ”Resor har en fantastisk förmåga att öppna sinnet för andra kulturer och nya upplevelser, och även få människor att uppskatta vad vår värld har att erbjuda. På grund av den ofrånkomligen tillväxten inom turismen är det extremt viktigt att påskynda spridningen av hållbara lösningar över hela världen. Det är även viktigt att väga upp denna tillväxt med behoven hos den lokala befolkningen och miljöarbete. Att föra samman företag, konsumenter och lokala samhällen är det bästa alternativet för att bevara resmål och ekosystem för framtida generationer.”

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Escape Travel söker digital marknadsförare
Sista ansökningsdag:
23 september 2019