Annons:

Turistorganisationens vädjan: Besök Los Angeles

På torsdagen slöt stjärnorna upp vid FireAid. Men den lokala besöksnäringen vädjar fortfarande till turister att bistå genom att planera resor till Los Angeles. Text: Linda Iliste

– Från Altadena, till Malibu, till Pacific Palisades. Låt oss visa världen vilka vi är. Vi är Los Angeles, en stad, ett hjärta! sa skådespelaren och komikern Billy Crystal när han i torsdags gick upp på scenen under FireAid.

Enligt uppgift från arrangörerna bakom välgörenhetskonserten har man till denna ”en stad, ett hjärta” samlat in minst 60 miljoner dollar (cirka 671 miljoner kronor). Planen är att i samråd med Annenberg Foundation dela ut pengarna till kortsiktiga hjälpinsatser samt långsiktiga initiativ för att förhindra framtida brandkatastrofer i södra Kalifornien. 

Parallellt har turistorganisationen Visit California gått ut med en vädjan till turister att fortsätta planera resor för att bistå i återhämtningsarbetet. För att bevisa att staden och delstaten är säker att besöka har man publicerat en karta som visar hur bara 2 procent av Los Angeles County berörts av bränderna. En annan karta visar hur den populära kustvägen Pacific Coast Highway omdirigerats.

– Lyckligtvis var mer än 98 procent av Los Angeles County utanför brinnande områden. Los Angeles är det bultande hjärtat i Kaliforniens turism. Staden, ihop med sina ikoniska platser och upplevelser – Hollywoodskylten, Universal Studios Hollywood, Santa Monica-piren, Getty Villa Museum, Griffith Observatory och många fler – är intakta och tillgängliga för besökare från hela världen, säger Caroline Beteta, president och chief executive för Visit California. 

Visit California berömmer lokalbornas ”extraordinära motståndskraft” samtidigt som man tydliggör behovet av turism.

– Los Angeles har alltid varit en ledstjärna för världen. En plats där drömmar föds och berättelser utspelar sig hela vägen från vita duken till vid ikoniska landmärken. Nu behöver denna motståndskraftiga stad er hjälp i sin återhämtningsberättelse. Ett av de bästa sätten att stödja Los Angeles comeback är att planera en resa, säger Caroline Beteta.

– Los Angeles är beroende av sin normalt blomstrande turistekonomi. Besökare uppmuntras att stödja lokala restauranger, hotell och andra företag [i behov av den]. Planera en resa och hjälp de lokala företagen och invånarna som behöver turism nu mer än någonsin. 

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna
Tour Pacific söker passionerade resespecialister!
Sista ansökningsdag:
3 mars 2025
Business Area Manager – Solresor
Sista ansökningsdag:
24 februari 2025
Sydamerikaexperten söker en passionerad resesäljare!
Sista ansökningsdag:
19 februari 2025