Annons:

Annons:

VisitBritain reklamsamarbetar med SAS

 Storbritanniens turistorganisation VisitBritain har lanserat en ny digital kampanj tillsammans med SAS för att öka resandet till London och närliggande destinationer. Under en femveckorsperiod kommer inspirerande bilder och filmmaterial att visas på VisitBritains och SAS egna plattformar med tillhörande kampanjsidor för Sverige, Norge och Danmark, enligt ett pressmeddelande. Den totala Mmediebudgeten är £150 000.

Fokus kommer att ligga på områden utanför Londons zon 1, där resenärer kan upptäcka stadsdelar som Greenwich, Hackney och Richmond, men även metropolens kända sevärdheter och landmärken. Även städer inom ett pendlingsavstånd på två timmar från London lyfts fram, däribland städer som Brighton, Oxford och Windsor. Det här är första gången som VisitBritain ingår ett partnerskap med SAS, där fokus ligger på att öka turismen från Skandinavien genom inspirerande material kopplat till en bokningsplattform.

– Vi är jätteglada att för första gången kunna samarbeta med SAS för att visa det bästa som London och sydöstra England har att erbjuda. London är otroligt populärt bland svenskar och nu vill vi hjälpa dem att upptäcka mer okända pärlor inom och strax utanför denna fantastiska stad, säger Gary Robson, VisitBritains Nordenchef i ett pressmeddelande.

Will Reed, Head of International Marketing på SAS instämmer:

– Det känns väldigt roligt att ingå ett partnerskap med VisitBritain under denna kampanj. Vi vet att en stor andel av våra resenärer reser till London varje vecka, och genom att samarbeta med VisitBritain får vi möjlighet att visa fler anledningar att besöka denna del av Storbritannien.

I nuläget flyger SAS till London Heathrow från de skandinaviska huvudstäderna, men från 1 april kommer resenärer från Köpenhamn Kastrup även att kunna flyga direkt till London Stansted.

Den senaste officiella statistiken visar att 1.6 miljoner skandinaver besökte Storbritannien mellan januari och september 2018, och de spenderade 918 miljoner pund i Storbritannien under denna period.* Turism till Storbritannien genererar 127 miljarder pund årligen till den brittiska ekonomin, och skapar arbetstillfällen samt ekonomisk tillväxt över hela landet.

KOMMENTARER

E-postadressen publiceras inte.

Våra regler är enkla: Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 KOMMENTARER ÖPPNA
Säljare till Möten, Event och Partners
Sista ansökningsdag:
31 mars 2019
Driven resesäljare sökes
Sista ansökningsdag:
9 april 2019
Account Manager Governmental till Radisson Hotel Group
Sista ansökningsdag:
22 mars 2019
Regional Sales Manager – BIG Travel Sweden AB
Sista ansökningsdag:
14 april 2019
MSC Cruises söker driven resesäljare till kryssningar
Sista ansökningsdag:
2 april 2019