Annons:

Rekordstor Europakampanj för British Airways

Med dubbeldäckare, klassiska Londontaxis och kraftfull annonsering i Stockholms innerstad har British Airways inlett sin största marknadsföringskampanj någonsin i Europa utanför Storbritannien.

Kampanjen kostar totalt 130 miljoner kronor. Av detta har en stor del tillfallit Sverigekontoret för marknadsföring av linjen Stockholm-London. Ytterligare fyra Londonlinjer från europeiska destinationer – Milano, Paris, Düsseldorf och Köln – har prioriterats i höstens imagekampanj.
– Stockholmslinjen tillhör top 30 av våra mest lönsamma linjer. Men medan SAS och Ryanair har exponerat sig mycket har vi inte synts lika mycket. Det här är en stor investering i vårt flygbolag och varumärke, säger Andrew Hammans, British Airways Skandinavienchef.
Numera ligger fokus på London som en ”point-to-point”-destination. Enligt statistik från flygplatsmyndigheter har British Airways, SAS och Ryanair en tredjedel var av trafiken från Stockholmsregionen till Londons flygplatser.
– Vi vill behålla och förstärka vår position. Vi tror att tiden är rätt att marknadsföra London, eftersom kursen för pundet sjunkit och svenskar är riktiga ”anglofiler”.

Kommentarer är stängda.

Flygtaxis Support söker nya medarbetare
Sista ansökningsdag:
4 juni 2024
Area Sales Manager till Stockholm
Sista ansökningsdag:
5 juni 2024
Clarion Hotel Post söker Food & Beverage Director
Sista ansökningsdag:
28 maj 2024
Reseproducent/projektledare till Travel Team
Sista ansökningsdag:
15 maj 2024